H&M dla zamożnych

Szwedzka firma odzieżowa będzie sprzedawała produkty z wyższej półki. Rzuca
rękawice takim graczom, jak Zara, ale nie zapomina o sprawdzonych patentach
sprzedażowych.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Nowym dzieckiem spółki Hennes&Mauritz będzie sieć sklepów pod nietypowym szyldem & Other Stories, czyli "I inne historie". Jej oferta ma być skierowana do bardziej zasobnych w gotówkę klientów. Co więcej, tylko do kobiet. Sporo jednak będzie czerpała z dotychczasowych doświadczeń sieci H&M.

Chodzi przede wszystkim o oferowanie kompletnej garderoby w jednym miejscu. W & Other Stories klientka ma znaleźć wszystko co będzie niezbędne do skompletowania pełnej garderoby, łącznie z dodatkami i akcesoriami. Różnica ma polegać na lepszej jakości produktach. Z zapowiedzi firmy wynika, że mają to być specjalnie wyselekcjonowanie kreacje znanych projektantów.

H&M już wcześniej przymierzał się do luksusowych marek. Wielokrotnie oferował produkty takich gwiazd światowej mody jak Lanvin, Versace, Marni, Karl Lagerfeld czy Stella McCartney. Były to najczęściej jednak limitowane kolekcje mające na celu zwrócenie uwagi klientów niż stała oferta sieci.

Ze wstępnych informacji na temat & Other Stories wynika, że oferta ma być poszerzona także o kosmetyki a nawet elementy wystroju wnętrz. Docelowym klientem mają być przede wszystkim osoby młode. Z założenia nowa sieć ma konkurować z takimi graczami jak Zara, którą należy zaliczyć do średniego segmentu cenowego.

Pierwszy sklep & Other Stories ma ruszyć w przyszłym roku w którymś z Europejskich krajów. Wątpliwe by była to Polska, choć wiele wskaźników ekonomicznych na tle Starego kontynentu mogłoby przemawiać za naszym wyborem.

Jednocześnie jeszcze w tym roku w Warszawie ma zostać otwarty inny projekt H&M. Tym razem ma to być stricte górna połka. Będzie to sklep COS (Collection of Style), który został zlokalizowany na ulicy Mysiej w warszawskim zagłębiu luksusu. Tuż obok stoi budynek Wolf Bracka, w którym mieszczą się takie marki jak Gucci, Armani czy Dolce&Gabbana. Tam gdzie kończą się ceny tradycyjnego H&M-u, tam mają się zaczynać ceny COS-u.

Mimo kryzysu grupa H&M w ostatnich dziewięciu miesiącach zanotowała 10 procentowy wzrost udział w światowym rynku odzieżowym. Jej dochód ze sprzedaży wzrósł o 11 proc. Ważnym elementem wzrostu sieci stają się nowe inicjatywy. Większość z nich to właśnie produkty z wyższej półki. Choć planowano w tym roku otwarcie 275 nowych sklepów pod szyldami szwedzkiej firmy, to wszystko wskazuje, że liczba ta wzrośnie do 300.

Wybrane dla Ciebie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników