"Hearthstone" największym hitem Blizzarda
Wydana w zeszłym roku gra "Hearthstone" pozostaje jednym z największych aktualnych hitów Blizzard Entertainment, rozwijając się jako sport elektroniczny.
06.02.2015 08:15
Najnowsza produkcja Blizzard Entertainment "Hearthstone: Heroes of Warcraft" wciąż odnosi sukcesy w środowisku graczy. Wydana wiosną 2014 roku gra szybko zdobyła sobie licznych fanów. Zgodnie z doniesieniami producenta, we wrześniu ubiegłego roku liczba grających w "Hearthstone" przekroczyła 20 mln; obecnie nieoficjalnie mówi się nawet o 75 mln graczy.
W branżowych podsumowaniach 2014 roku produkcja uzyskała liczne odznaczenia, m.in. tytuł Gry Roku na urządzenia mobilne wg IGN i Gamespot, dwóch największych serwisów poświęconych grom komputerowym. Udostępniana nieodpłatnie (free-to-play) sieciowa gra karciana "Hearthstone" stanowiła dla firmy Blizzard eksperyment. Obecnie dostępna jest w wersjach na PC oraz na tablety. Mimo prostych zasad "Hearthstone" wzbudza również spore zainteresowanie użytkowników jako gra turniejowa.
Od początku 2015 roku drużyny e-sportowe dynamicznie rozbudowują sekcje specjalizujące się w "Hearthstone". Jak donosi serwis Cybersport, polski gracz Jakub "Lothar" Szygulski został przyjęty w szeregi e-sportowej drużyny Nihilum, dotychczas skupiającej swoją działalność na grze "World of Warcraft". Polak będzie pełnił funkcję lidera sekcji "Hearthstone" oraz osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami. Szygulski grał wcześniej w barwach niemieckiej drużyny Planetkey Dynamics. Jego zatrudnienie jest częścią strategii mającej na celu poszerzenie profilu Nihilum. Podobne zmiany zaszły również w składach drużyn SoloMid oraz Archon.
O rosnącym znaczeniu "Hearthstone" w świecie e-sportów świadczyć mogą nagrody pieniężne czekające na najlepszych graczy - pula nagród pierwszych Mistrzostw Świata w "Hearthstone" wynosiła 250 tys. dolarów. Tegoroczne mistrzostwa mają się odbyć późną jesienią i również mogą się pochwalić podobną pulą.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku holding Activision Blizzard, do którego należy Blizzard Entertainment, odnotował przychody na poziomie 3 mld dolarów. W informacji dla udziałowców na koniec drugiego i trzeciego kwartału 2014 CEO Activision Blizzard Bobby Kotick wskazywał "Hearthstone" jako jeden z najważniejszych produktów przyczyniających się do sukcesów dystrybucji cyfrowej firmy. Raport za ostatni kwartał, uwzględniający ostatnie rozszerzenia do "Hearthstone", ma się ukazać 5 lutego.
Blizzard Entertainment jest od lat jedną z najważniejszych firm w branży gier komputerowych, odpowiedzialną za kasowe gry z serii "Warcraft", "Diablo" oraz "StarCraft". Wielokrotnie nagradzana bezpłatna sieciowa gra karciana "Hearthstone: Heroes of Warcraft" jest najnowszą i najpopularniejszą obecnie produkcją firmy. (PAP)
kflo/ bk/