Hoop Cola odpowiada na cenzurę reklamy

Po wezwaniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do zaprzestania nadawania zabawnego spotu Hoop Coli, bo może obrazić uczucia religijne, Hoop przygotował kolejny zabawny spot.

16.12.2009 09:30

W stacjach telewizyjnych rusza nowa kampania Hoop Coli "Colędawanie - Karaoke". To odpowiedź firmy Hoop Polska na wezwanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do zaprzestania emisji poprzedniego zabawnego spotu świątecznej kampanii marki Hoop Cola, powołujące się na poszanowanie przekonań religijnych odbiorców, które spot miał obrażać.

Nowa reklama zachowuje jedynie podkład muzyczny oryginalnej kampanii, a słowa przekazuje w postaci wyrazów, wyświetlanych na dole ekranu jak w KARAOKE (podświetlany kolejno tekst piosenki). Bohaterowie spotu mają zaklejone usta czarnym paskiem. Tymczasem zakazany oryginalny spot Hoop Coli "Colędawanie" można obejrzeć na stronie www.hoopcola.pl, gdzie każdy może wyrazić swoją opinię o wstrzymanej kampanii i o tym, czy obraża ona uczucia religijne.

"W swojej komunikacji marka namawia do otwartości na innych, a ta wyklucza możliwość obrażania uczuć. Spoty Hoop Coli są pełne radości i chęci dzielenia się z innymi. Decyzja Rady jest tym bardziej zaskakująca, że reklama "Colędawanie" komunikuje podstawową ludzką potrzebę przynależności i więzi", napisał Hoop w komunikacie.

Firma Hoop Polska zwróciła się do KRRiT o ponowne rozpatrzenie decyzji, a do tego czasu będzie emitowała swoje nowe spoty "Colędawanie - Karaoke".

Hoop Polska Sp. z o.o, wchodząca w skład grupy Kofola S.A. jest jednym z najważniejszych producentów napojów w Europie Środkowej. Firma w swoich 3 zakładach produkcyjnych w Bielsku Podlaskim, Grodzisku Wielkopolskim i Kutnie zatrudnia blisko 1000 pracowników.

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)