Ile partie wydadzą na kampanię
Od 50 do 60 tysięcy złotych za półminutowy spot w porze wysokiej oglądalności będą musiały zapłacić partie walczące o miejsca w europarlamencie. I zapłacą - pisze "Dziennik" dodając, że medialna kampania wyborcza ruszy kilka dni po Wielkanocy.
08.04.2009 | aktual.: 08.04.2009 06:59
Od 50 do 60 tys. zł za półminutowy spot w porze wysokiej oglądalności będą musiały zapłacić partie walczące o miejsca w europarlamencie. I zapłacą - pisze "Dziennik" dodając, że medialna kampania wyborcza ruszy kilka dni po Wielkanocy.
Prawdziwe starcie na spoty telewizyjne zacznie się jednak dopiero po długim weekendzie majowym. Telewizje już przygotowały specjalne cenniki.
"Dziennik" ustalił, że PO i PiS na przekonywanie Polaków do swoich kandydatów zamierzają wydać po około 9 milionów złotych, a SLD tylko 3 miliony mniej.
Zgodnie z prawem komitety wyborcze na tegoroczną kampanię mogą wydać maksymalnie dziewięć milionów sto tysięcy złotych. I Platforma, i PiS ten limit zamierzają wykorzystać w całości.
_ Pieniędzy nam na pewno starczy. Myślę, że nasza kampania się spodoba, choć stylu bizantyjskiego nie będzie _ - zapowiada Grzegorz Dolniak koordynujący kampanię PO.
Oficjalnie kampania rozpocznie się na początku maja, zaraz po rejestracji kandydatów przez Państwową Komisję Wyborczą. Do urn pójdziemy pięć tygodni później, 7 czerwca.
Więcej szczegółów na ten temat w "Dzienniku".