Trwa ładowanie...
10-05-2010 01:30

Jak ukrócić internetową "szeptankę"

W Radzie Reklamy trwają prace nad przepisami, które mają uregulować sprawę coraz częstszych w Internecie zamawianych pozytywnych komentarzy o produktach i usługach - informuje "Dziennik Polski".

Jak ukrócić internetową "szeptankę"Źródło: Jupiterimages
d19k319
d19k319

- Problem się nasila, a w Internecie, zapewniającym anonimowość, jest najbardziej widoczny. Co prawda istnieją ustawy: o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ale w efekcie ciężko je odnieść do tego zjawiska. Regulacje są zbyt ogólnikowe, co powoduje, że sprawy stają się trudne do udowodnienia - powiedziała gazecie Anna Bosak z firmy Streetcom, zajmującej się tzw. marketingiem szeptanym.

Przepisy dotyczące tego zjawiska powinny zostać włączone do Kodeksu Etyki Reklamy w najbliższych miesiącach.

- Oznacza to, że Rada Reklamy może wydawać orzeczenia w sprawie stosowania tzw. marketingu szeptanego niezgodnie z etycznymi standardami. A więc tak, jak już teraz ma to miejsce w przypadku tradycyjnych reklam, które łamią zasady etyki czy wprowadzają w błąd. Odpowiedzialność będzie ponosić firma zlecająca pisanie komentarzy w sieci - tłumaczy Anna Bosak.

d19k319
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d19k319