Trwa ładowanie...
d3ftg8l
komputer
09-05-2008 03:05

Jak zarobić na uchwałach

1 lipca wchodzi w życie rozporządzenie MSWiA,
które nakłada na gminy, starostwa i urzędy wojewódzkie obowiązek
zainstalowania programu do elektronicznego obiegu dokumentów,
pisze "Rzeczpospolita". Najprawdopodobniej ok. 6 mln zł zarobi na
tym CeBIP z Warszawy - jedyna firma informatyczna, która takim
programem dysponuje.

d3ftg8l
d3ftg8l

Rozporządzenie szefa MSWiA z 30 kwietnia zobowiązuje wszystkie urzędy do zakupu i wdrożenia systemu komputerowego w ciągu zaledwie dwóch miesięcy. To czas bardzo krótki, tym bardziej, że trzeba nie tylko wdrożyć system, ale i przeszkolić setki urzędników - uważają dyrektorzy wojewódzkich ośrodków informatycznych.

Firmy informatyczne, czekając aż rozporządzenie będzie podpisane, wstrzymywały się z przygotowaniem programów. A trzeba na to poświęcić przynajmniej pół roku. Teraz żadna firma nie jest w stanie w dwa miesiące napisać od nowa programu, który spełniałby wymogi zapisane w decyzji ministra. A ten kto go sprzeda, zarobi duże pieniądze - ocenia się, że ok. 6 mln zł. Trzeba zaopatrzyć w program 16 województw, 314 starostw i 2543 gminy.

Z informacji "Rzeczpospolitej" wynika, że tylko CeBIP ma prawie gotowy program i przedstawił urzędom ofertę zakupu. Ryszard Grytner, wiceprezes CeBIP potwierdził że MSWiA, tworząc warunki jakim ma odpowiadać program, wykorzystało rozwiązania jego firmy, bo w 2006 r. CeBIP wprowadził pilotażowy program do obróbki i publikacji aktów prawnych dla Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.

d3ftg8l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ftg8l