Trwa ładowanie...
dxk79ot
10-11-2009 11:36

Jutrzenka rośnie w siłę

Jutrzenka Holding S.A. opublikowała wyniki za III kwartał roku. - Zgodnie z zapowiedzią przedstawiamy świetne wyniki - mówi prezes firmy.

dxk79ot
dxk79ot

Skonsolidowany zysk netto Jutrzenki wzrósł aż o 140 procent - do 10,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży firmy wzrosły natomiast o 8 procent - do 151 mln zł. Skąd tak dobre wyniki w czasach kryzysu? - Widać, że wiele dała firmie konsolidacja i restrukturyzacja - opowiada Jan Kolański, prezes Jutrzenki. I jest bardzo optymistyczny, co do przyszłych wyników firmy. - Zważywszy na to, że ze względu na święta w naszej branży IV kwartał zwyczajowo jest najlepszy, spodziewamy się bardzo dobrych wyników za cały rok - dodaje prezes Jutrzenka Holding.

Plany na przyszłość: bakalie i napoje

W jakich sektorach teraz będzie się rozwijać Jutrzenka? Firma stawia przede wszystkim na rozwój napojów oraz bakalii. W przypadku dywizji napojów Jutrzenki wzrost jest imponujący – zysk ze sprzedaży wzrósł o 23,6 proc. Coraz lepiej sprzedaje się zwłaszcza Oranżada Hellena z portfolio Jutrzenki. Firma też mocno stawia na bakalie. Niedawno wprowadziła na ten rynek nową markę – Siesta. - Rynek bakalii jest w Polsce wart prawie 270 mln zł i cały czas rośnie, ostatnio o ok. 9 procent - zauważa prezes Kolański. Prezes zaznacza też, że ciągle szuka nowych firm w segmencie, które Jutrzenka mogłaby przejąć.

Jutrzenka jest jednym z najważniejszych graczy na rynku słodyczy w Polsce, z blisko 10-procentowym udziałem w segmencie. Główne marki Jutrzenki to m.in. Grześki, Wafle Familijne, Jeżyki, Akuku!, Brando, Minties, Goplana, Appetita oraz Hellena.

JS

dxk79ot
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxk79ot