Trwa ładowanie...
d3aj5y2
grupa

Kibice mogą pomóc finansować kluby

Wierni kibice klubów sportowych mogą już nie tylko liczyć na wygrane swoich drużyn. Sponsorzy klubów coraz częściej dostrzegają w nich żyłę złota. To grupa osób, której można sprzedać nie tylko bilet czy karnet, ale także ubezpieczenie, kartę kredytową czy jednostki TFI.

Share
d3aj5y2
(fot. Dziennik Zachodni)
Źródło: (fot. Dziennik Zachodni)

Wierni kibice klubów sportowych mogą już nie tylko liczyć na wygrane swoich drużyn. Sponsorzy klubów coraz częściej dostrzegają w nich żyłę złota. To grupa osób, której można sprzedać nie tylko bilet czy karnet, ale także ubezpieczenie, kartę kredytową czy jednostki TFI.

W tym miesiącu Allianz Polska nabył za 8 mln zł blisko 65 proc. akcji Górnika Zabrze. Ubezpieczyciel od lat na rynku niemieckim sponsoruje sport. Na nim nauczył się, że kibice pod względem stopnia lojalności biją na głowę zwykłych klientów. Allianz postanowił to wykorzystać również w Polsce. Dlatego należące do jego grupy TFI wszystkim posiadaczom klubowych karnetów Górnika umożliwia kupowanie jednostek uczestnictwa subfunduszy bez opłaty manipulacyjnej. A to dopiero początek planów pozyskiwania fanów sportu.

|

d3aj5y2

_ Do końca września utworzymy agencję ubezpieczeniową Fan, w której kibice kupią m.in. ubezpieczenia majątkowe Allianz (w tym komunikacyjne) z 10-15 proc. zniżką _- mówi Krzysztof Maj, dyrektor marketingu Górnika. Zarząd klubu liczy, że w pierwszym etapie z promocyjnego zakupu ubezpieczeń skorzysta 5-6 tys. z kilkunastu tysięcy fanów drużyny. W przyszłości Fan zamierza tworzyć produkty wspólnie ze stowarzyszeniem kibiców.

Potencjał drzemiący w fanach piłki nożnej jako pierwszy w Polsce dostrzegł już ponad dwa lata temu Dominet Bank, sponsor imprez i klubów sportowych. Kibice m.in. Wisły Płock, Wisły Kraków, Odry Wodzisław, Legii Warszawa, ŁKS-u Łódź, Ruchu Chorzów, MKS-u Cracovia, Zagłębia Sosnowiec i Zagłębia Lubin mogą w placówkach tego banku nabyć karty kredytowe, dzięki którym staną się sponsorami swoich klubów. Dominet dzieli się bowiem z drużynami częścią opłaty, jaka wpływa do niego z transakcji kartami. Plastikowe pieniądze mogą również rozprowadzać same kluby, z każdej sprzedanej karty zostawiając sobie część opłaty. Te pieniądze także mają wspierać drużyny.

Nie tylko instytucje finansowe mają specjalną ofertę dla kibiców. W to, że wsparcie dla klubu sportowego może być atrakcyjną formą promocji, wierzy też Grupa Żywiec. Produkuje ona specjalnie oznaczone partie piwa Królewskie. Ze sprzedaży każdej takiej butelki do kasy Legii wpływa 5 groszy. Pomysł zamierzają skopiować kolejne browary.

POLSKA Dziennik Zachodni
Tomasz Dąbrowski

d3aj5y2

Podziel się opinią

Share
d3aj5y2
d3aj5y2