Kierowcy na plakatach
Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku właśnie rozpoczęło kampanię mającą ocieplić wizerunek tych, którzy siedzą za kółkiem autobusów.
20.05.2009 11:49
Kierowcy miejskich autobusów z pewnością nie są najbardziej lubianą grupą zawodową w naszym kraju. W Białymstoku postanowili to zmienić. Tamtejsze Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie rozpoczęło kampanię mającą ocieplić wizerunek tych, którzy siedzą za kółkiem autobusów.
Trzon kampanii stanowią plakaty ze zdjęciami kierowców w prywatnych sytuacjach, zawierające różne hasła, np. "Zaczynam pracę o 4 rano... żebyś zdążył na czas", "Przewożę 200 tys. osób rocznie... Jestem z tego dumna". Od wtorku w 100 autobusach należących do KPK zawiśnie po pięć takich plakatów. Nie wiadomo dokładnie, ile czasu będą wisieć, ale nie krócej niż miesiąc.
Prezes KPK Cezary Zajkowski podkreśla, że kampania ma służyć ociepleniu wizerunku kierowców poprzez pokazanie, że są oni zwykłymi ludźmi. Ma także uświadomić pasażerom, jak odpowiedzialna i wymagająca poświęceń jest ich praca.
Jak dodaje rzecznik prasowy spółki Karol Ferenc, "to właśnie kierowcy są najważniejszym ogniwem miejskiej komunikacji i to od nich zależy, jak postrzegane i oceniane są usługi świadczone przez miejskie spółki komunikacyjne". W ocenie Ferenca, kampania ma też sprawić, by sami kierowcy, którzy nie zawsze są tego świadomi, zrozumieli swoją rolę jako "wizytówki" firmy.
Plakaty podobają się też samym kierowcom. - Myślę, że ta kampania ociepli wizerunek kierowcy, pasażerowie inaczej spojrzą na kierowcę. Szyba czy kabina, która nas dzieli, nie będzie takim okopem, stronami barykady - mówi jeden z nich.
Konferencja prasowa, na której zaprezentowano plakaty, odbyła się na pętli autobusowej w Wasilkowie (woj. podlaskie), niedaleko sanktuarium w Świętej Wodzie, gdzie kilka miesięcy temu grupa chuliganów pobiła jednego z kierowców.
KPK to jedna z trzech miejskich spółek komunikacyjnych w Białymstoku. Pracuje w niej ponad 200 kierowców obsługujących kilkanaście linii autobusowych w obrębie białostockiej aglomeracji. Spółka już wcześniej w swoich autobusach prowadziła kampanie społeczne, zachęcając m.in. do honorowego krwiodawstwa czy na rzecz transplantologii.