Kino Polska idzie na giełdą
Spółka, do której należy kanał filmowy Kino Polska, chce pozyskać z emisji akcji maksymalnie 38,34 mln zł netto. Gros z tej kwoty zostanie przeznaczone na stworzenie kanału Kino Polska HD
17.03.2011 | aktual.: 17.03.2011 11:56
W zależności od tego, ile firma pozyska pieniędzy, na ten jeden tylko cel może pójść od 7 mln zł do 14 mln zł. Na produkcję nowych kanałów z rodziny FilmBox (firma jest ich dystrybutorem na Polskę) przeznaczonych zostanie 6–10,84 mln zł.
– W trzecim i czwartym kwartale tego roku planujemy uruchomienie kanałów FilmBox Action z filmami akcji,
FightBox HD oraz FashionBox HD – mówił Piotr Reisch, prezes i – pośrednio, przez SPI Polska International – główny akcjonariusz Kino Polska TV. W dalszych planach są też kolejne nowe stacje z tej grupy: DocuBox i StarBox (kanał w wersji rosyjskojęzycznej) oraz tworzenie na podstawie formatu telewizji Kino Polska lokalnych kanałów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
3–5 mln zł pozyskane z emisji pójdzie na zakup infrastruktury technicznej, 2–3,5 mln zł ma kosztować stworzenie nowej stacji Kino Polska Muzyka (start w maju), a 2–5 mln zł pochłonie produkcja filmowa. – Mamy nadzieję, że spółka zostanie wprowadzona na GPW w kwietniu – zapowiedział Norbert Kozioł, wiceprezes Noble Securities, oferującego akcje.
Firma zaproponowała też Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w ramach konkursu otworzenie na potrzeby naziemnej telewizji cyfrowej nowej stacji Kino Polska Nostalgia. – Uruchomienie tej stacji będzie jednak zależało od decyzji KRRiT. Jeśli Kino Polska Nostalgia nie będzie mogło ruszyć w ramach cyfrowej telewizji naziemnej, to tego kanału nie będzie – zaznacza Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.
Jak podała firma, jej przychody w 2010 r. wyniosły 50,55 mln zł, o prawie 44 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku firma prognozuje ich wzrost o 68 proc., do 84,8 mln zł. Zysk operacyjny w ubiegłym roku wyniósł 11,02 mln zł, o 47 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto w 2010 r. podliczono na 9,02 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. W tym roku wynik netto Kino Polska TV ma według prognoz sięgnąć 12,45 mln zł.
Zapisy na akcje spółki ruszą 23 marca i potrwają do 30 marca. Akcje zostaną przydzielone 31 marca. Cena za jedną akcję z puli 4 mln oferowanych papierów ma się mieścić w przedziale 8,5–10 zł. Po podwyższeniu kapitał firmy Kino Polska TV ma się dzielić na 13,87 mln akcji.
Magdalena Lemańska