Klienci iPKO na celowniku hakerów
W ciągu ostatnich 24 godzin wielu klientów PKO BP korzystających z internetowego serwisu banku - iPKO, otrzymało maile z próbą wyłudzenia danych - podaje serwis niebezpiecznik.pl.
01.02.2013 | aktual.: 01.02.2013 16:31
Przestępcy chcą poznać dane dostępowe do kont. Tworzą fałszywe strony i formularze. To tzw. phishing. Serwis opublikował treść maila, który otrzymywali internauci. Co ciekawe, nie wszyscy z nich byli użytkownikami iPKO.
Drogi Użytkowniku!
Wykryliśmy serie logowań z za granicy do Twojego konta internetowego iPKO.
Do logowania użyto niepoprawnych haseł.
W celu zapewnienia Ci maksymalnego bezpieczeństwa tymczasowo wstrzymaliśmy możliwość Internetowego dostępu do Twojego konta.
Abyś mógł bezpiecznie odzyskać dostęp do swojego konta utworzyliśmy specjalny bezpieczny adres www.weryfikacja-ipko.cu.cc
Po zalogowaniu nastąpi weryfikacja Twojej tożsamości która pozwoli Ci bezpiecznie odzyskać dostęp do Twojego rachunku.
Z Poważaniem Mariusz Lichowicz
Dział Intendentury i Monitoringu Banku PKO BP.
Po kliknięciu w link do fałszywej strony oraz próbie zalogowania, pojawia się prośba o podanie kodów z karty zdrapki, którą dostaje każdy klient PKO BP.
Jak zauważają redaktorzy serwisu niebezpiecznik.pl strona była pełna błędów językowych, co uważnego klienta powinno zaalarmować. W chwili obecnej z powodu przekroczenia limitów na serwerze sfabrykowana strona nie działa.
To kolejna akcja mająca na celu wyłudzenie danych od klientów polskich banków. Przestrzegamy wszystkich przed otwieraniem takich maili i klikaniem w linki. Żaden bank nie będzie wymagał od swojego klienta podawanie indywidualnych danych osobowych, kodów sms czy kodów z kart zdrapek poza standardowymi działaniami przewidzianymi w regulaminie usług.