Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość

Marki odzieżowe Quiosque i Laurella, niegdyś warte miliony, ogłosiły upadłość, pozostawiając klientów bez zwrotów pieniędzy, a pracowników bez pensji. Długi sięgnęły olbrzymiej kwoty.

Kłopoty polskich marek modowych (zdj. ilustracyjne)Kłopoty polskich marek modowych (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Witthaya Prasongsin
Michał Krawiel

Pod postami polskich marek modowych Quiosque i Laurelli w mediach społecznościowych pojawiają się dziesiątki komentarzy klientek, które skarżą się na brak kontaktu ze sklepem, opóźnienia w zwrotach pieniędzy i niekompletne zamówienia. W odpowiedzi firma tłumaczy się "problemami technicznymi" i zapewnia, że wszystkie środki zostaną zwrócone.- czytamy na portalu wyborcza.biz, który opisuje kłopoty rodzimych brandów.

Kryzys finansowy i zmiany właścicielskie

Historia marek miała być sukcesem. Segment modowy Grupy Kapitałowej IMMOBILE rozwijano od podstaw, z myślą o stworzeniu konkurencji dla największych odzieżowych grup w Polsce. Laurella, założona w 2018 roku przez Laurę Reiss-Vogel, szybko zdobyła popularność wśród młodych kobiet. Po przejęciu przez IMMOBILE założycielka odeszła, a klienci zaczęli pisać: "Laurella bez Laury to nie to samo" - pisze wyborcza.biz.

Liczyli na duży zarobek. "Najgorszy dzień"

Po zmianie właściciela, którym stała się łódzka firma SCRK, sytuacja nie uległa poprawie. Zaledwie kilka miesięcy później, Monnari Trade, znana na rynku odzieżowym firma, przejęła kontrolę, lecz mimo wprowadzenia działań naprawczych, nie udało się uratować przedsiębiorstwa przed upadłością - opisuje historię upadku marek wyborcza.biz.

Pracownicy i klienci w niepewnej sytuacji

Pomimo prób ratowania firmy, w tym wniosku o restrukturyzację złożonego 2 lipca 2025 roku, sytuacja finansowa spółki nadal się pogarszała. Kolejne egzekucje komornicze doprowadziły do blokady kont bankowych na początku października, a 9 października zarząd złożył wniosek o upadłość - pisze wyborcza.biz.

Złożenie wniosku o upadłość w październiku spowodowało, że pracownicy PBH S.A. zostali bez wypłat za wrzesień, a klienci nadal czekają na zwroty. Zadłużenie firmy przekracza 50 mln zł, a jedynym wartościowym aktywem pozostały znaki towarowe Quiosque i Laurella.

Laura Reiss-Vogel, założycielka Laurelli, komentuje wyborczej.biz sprawę krótko: złe decyzje i wybór partnerów biznesowych doprowadziły markę w złym kierunku.

Źródło: wyborcza.biz

Wybrane dla Ciebie
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy