Kolporter goni Ruch w dystrybucji prasy
W Polsce jest coraz mniej kiosków i innych punktów sprzedaży prasy. Na wycofaniu się z rynku dystrybucji spółki HDS Polska najwięcej zyskał Kolporter.
17.06.2009 12:31
Dwaj najwięksi dystrybutorzy prasy, Ruch i Kolporter, kontrolują już ponad 82 proc. rynku. Rok temu mieli niecałe 80 proc., wynika z raportu Izby Wydawców Prasy (IWP). Udział Ruchu w rynku dystrybucji wynosi według IWP 41,4 proc. (rok wcześniej było to 41,26 proc.), a Kolportera 40,85 proc. (rok wcześniej - 37,65 proc.). Swoje udziały z 6 proc. do 6,98 proc. zwiększył też krakowski Garmond Press.
_ Większy udział w rynku to w dużej mierze skutek przejęcia obsługi punktów od HDS Polska _- przyznaje Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter.
Z danych IWP wynika, że w lutym br. HDS Polska obsługiwała już tylko 97 punktów sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej dostarczała prasę do ponad 2,7 tys. takich miejsc. Na jej wycofaniu się z rynku zyskały też Ruch i Garmond Press. Natomiast udział Franpressu spadł z 3,06 proc. do 2,93 proc.
Ostatnie dane IWP mówią o prawie 67,5 tys. punktach sprzedaży prasy w Polsce, to o 1782 punktów mniej niż rok wcześniej. A będzie ich jeszcze mniej, bo sieć 24 salonów multimedialnych zamknie w najbliższych miesiącach Kolporter. Dane IWP kwestionuje Kolporter, który twierdzi, że wyprzedził już Ruch, jeśli chodzi o dystrybucje prasy w Polsce.
JS