Koniec pracy po znajomości?
Państwowe urzędy powinny zgłaszać informacje o wolnych posadach do pośredniaków - uważa resort pracy, a informuje o tym "Rzeczpospolita|".
23.10.2013 | aktual.: 23.10.2013 06:04
Ministerstwo chce, by wszystkie instytucje publiczne miały obowiązek zgłaszania do powiatowych urzędów pracy informacji o wolnych miejscach zatrudnienia i prowadzonych rekrutacjach. Propozycja została wpisana do przygotowywanego przez resort projektu ustawy o promocji zatrudnienia.
W całym kraju jest ponad 120 podmiotów mających status instytucji publicznej: urzędy państwowe, samorządowe, jak i np. korpus służby cywilnej. Obecnie jest tak, że kiedy poszukują pracownika publikują ogłoszenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Do pośredniaka informacji zgłaszać nie muszą
Obowiązek zgłaszania do urzędów pracy informacji o wolnych posadach sprawiłby, że wiedza o ofercie dotrze do szerokiego kręgu zainteresowanych. Jeżeli pomysł się powiedzie, to przepis zacznie obowiązywać od marca 2014 r.