Krew, pot i łzy za miliony
Konkurencja na rynku reklamy się zaostrza. Agencje coraz chętniej sięgają po celebrytów. I to najlepiej takich, którzy budzą wśród ludzi emocje. Nie inaczej jest w Polsce. Również nad Wisłą w reklamach występują znani i lubiani sportowcy czy aktorzy.
Listę najbardziej popularnych i najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu przygotował magazyn "Forbes". Zobacz, ile są warci.
Krew, pot i łzy za miliony
Konkurencja na rynku reklamy się zaostrza. Agencje coraz chętniej sięgają więc po celebrytów. I to najlepiej takich, którzy się wyróżniają, budzą wśród ludzi emocje.
Nie inaczej jest w Polsce. Również nad Wisłą w reklamach występują znani i lubiani sportowcy czy aktorzy.
Listę najbardziej popularnych i najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu przygotował magazyn "Forbes". Zobacz, ile są warci.
_ Podane kwoty to uśrednione szacunkowe sumy, które reklamodawcy skłonni byliby zapłacić za udział celebryty w reklamie _
10. Caroline Woźniacki
Profesja :tenisistka
Wartość: 610 tys. zł
O udanej karierze Dunki polskiego pochodzenia, Karolinie Woźniackiej, można napisać dziesiątki artykułów. Udane występy na kortach tenisowych całego świata połączona z nietuzinkową słowiańską urodą i uśmiechem, uznawanym za jeden z najpiękniejszych wśród gwiazd tenisa, zapewniły jej wiele kontraktów reklamowych, nie tylko w Polsce.
Woźniacki wystąpiła m.in. w kampaniach Turkish Airlines, a także reklamach własnej linii bielizny.
9. Jerzy Janowicz
Profesja: tenisista
Wartość: 662,5 tys. zł
Jeszcze rok temu nikt nie wydałby złamanego grosza na Jerzego Janowicza, naszego obecnie najlepszego tenisisty. Udane występy w wielu silnie obsadzonych i renomowanych turniejach, m.in. w półfinale Wimbledonu, gdzie znalazł się jako pierwszy Polak w historii, spowodowały, że w kolejce po kontrakt reklamowy ustawiają się kolejki.
Janowicz ma jeszcze tę cechę, że dobrze wypada przed kamerami. O czym mieliśmy się okazję przekonać m.in. w reklamach Peugeota.
8. Zbigniew Boniek
Profesja: działacz sportowy
Wartość: 716 tys. zł
O Zbigniewie Bońku, prezesie Polskiego Związku Piłki Nożnej, mówi się: uzdrowiciel polskiej piłki nożnej. Ostro wziął się za naprawianie patologii, przez lata narosłych w PZPN-ie.
Boniek dostał od całego narodu olbrzymi kredyt zaufania. I na razie Polaków nie zawodzi. Stąd również awans z 35. na 8. miejsce w zestawieniu "Forbes".
Zbigniew Boniek wystąpił obok Figo i van Bastena w reklamie piwa Tyskie.
7. Jakub Błaszczykowski
Profesja: piłkarz
Wartość: 721 tys. zł
Trio z Dortmundu to Łukasz Piszczek, Robert Lewandowski oraz właśnie Jakub Błaszczykowski. To właśnie również dzięki niemu Borussia w ciągu trzech ostatnich lat zdobyła dwukrotnie mistrzostwo, raz wicemistrzostwo Niemiec, puchar tego kraju oraz wystąpiła w finale Ligi Mistrzów.
Popularny "Kuba" wystąpił m.in. w reklamach Nike, Opla czy McDonald's.
6. Kuba Wojewódzki
Profesja: showman
Wartość: 735 tys. zł
W reklamach z Kubą Wojewódzkim nie wiadomo, co ma większą wagę - wygłupy na ekranie czy kontrowersyjna osobowość showmana. Cokolwiek to jest, sprawia, że klienci masowo ruszają po reklamowane przez niego produkty.
Wojewódzki wystąpił ostatnio - obok innych celebrytów, m.in. Michała Żebrowskiego czy Macieja Stuhra - w kampanii reklamowej Play. Przyczyniła się ona do zwiększenia liczby klientów firmy o niemal 25 proc.
5. Anja Rubik
Profesja: modelka
Wartość: 742 tys. zł
Anja Rubik jest z całą pewnością jedną z modelek światowej klasy. Wielokrotnie nagradzana, występowała w kampaniach reklamowych takich wielkich i uznanych światowych marek jak Dolce & Gabbana, Dior, Ralph Lauren, Chanel, Gucci, Givenchy czy Victoria's Secret.
Czy podoba wam się modelka z Rzeszowa?
4. Agnieszka Radwańska
Profesja: tenisistka
Wartość: 764 tys. zł
Agnieszka Radwańska wystąpiła w finale Wimbledonu, a ostatnio w rozbieranej sesji dla magazynu "ESPN". Jest jednak bez wątpienia najlepszą polską tenisistką, stale utrzymującą się w czołówce rankingu.
Jak pisze "Forbes", Agnieszce Radwańskiej wybacza się nawet promowanie piekarników Amica, które do jej zawodowego wizerunku pasują jak pięść do oka.
- Dziś Agnieszka Radwańska aż się prosi o profesjonalnego doradcę - mówi dla "Forbes" Krzysztof Najder, szef agencji marketingowej Stratosfera.
3. Jerzy Owsiak
Profesja: społecznik
Wartość: 858 tys. zł
Jerzy Owsiak kojarzy się przede wszystkim z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i organizowaniu zbiórek pieniędzy, które mają ratować. I potrafi do tego skutecznie przekonywać miliony Polaków. W tegorocznej XXI edycji zebrano rekordowe 50,657 mln zł.
Owsiak znów stał się popularnym kąskiem dla agencji reklamowych. W zeszłym roku znalazł się poza pierwszą piętnastką zestawienia.
2. Marek Kondrat
Profesja: aktor
Wartość: 950 tys. zł
Zdaniem agencji reklamowych 10 lat temu Marek Kondrat był jedynym dobrze dopasowanym do marki celebrytą. Występował wówczas w kampanii reklamowej banku ING.
Ambasador marki ING jest uznawany przez przedstawicieli branży jako jeden z najlepiej zarządzających własnym potencjałem marketingowym. Wie, gdzie i jak wystąpić.
1. Robert Lewandowski
Profesja: piłkarz
Wartość: 1 057 000 zł
Cztery gole strzelone w jednym meczu z Realem Madryt to wyczyn, który zdecydowanie przyczynił się do zwiększenia wartości reklamowej Roberta Lewandowskiego, piłkarza Borussi Dortmund.
Piłkarskie sukcesy Lewandowskiego czynią go - obok Jerzego Janowicza i Agnieszki Radwańskiej - jednym z najbardziej pożądanych ambasadorów wielu marek.
Jeśli jego kariera będzie się rozwijała tak szybko jak dotychczas, wówczas może Opel pomyśli, aby umieścić piłkarza nie tylko w lokalnej, ale również międzynarodowej kampanii reklamowej.