Krew, pot i łzy za miliony

Konkurencja na rynku reklamy się zaostrza. Agencje coraz chętniej sięgają po celebrytów. I to najlepiej takich, którzy budzą wśród ludzi emocje. Nie inaczej jest w Polsce. Również nad Wisłą w reklamach występują znani i lubiani sportowcy czy aktorzy.

Listę najbardziej popularnych i najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu przygotował magazyn "Forbes". Zobacz, ile są warci.

Obraz

/ 11Krew, pot i łzy za miliony

Obraz
JOHN MACDOUGALL / AFP

Konkurencja na rynku reklamy się zaostrza. Agencje coraz chętniej sięgają więc po celebrytów. I to najlepiej takich, którzy się wyróżniają, budzą wśród ludzi emocje.

Nie inaczej jest w Polsce. Również nad Wisłą w reklamach występują znani i lubiani sportowcy czy aktorzy.

Listę najbardziej popularnych i najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu przygotował magazyn "Forbes". Zobacz, ile są warci.

_ Podane kwoty to uśrednione szacunkowe sumy, które reklamodawcy skłonni byliby zapłacić za udział celebryty w reklamie _

/ 1110. Caroline Woźniacki

Obraz
Baranowski / AKPA

Profesja :tenisistka

Wartość: 610 tys. zł

O udanej karierze Dunki polskiego pochodzenia, Karolinie Woźniackiej, można napisać dziesiątki artykułów. Udane występy na kortach tenisowych całego świata połączona z nietuzinkową słowiańską urodą i uśmiechem, uznawanym za jeden z najpiękniejszych wśród gwiazd tenisa, zapewniły jej wiele kontraktów reklamowych, nie tylko w Polsce.

Woźniacki wystąpiła m.in. w kampaniach Turkish Airlines, a także reklamach własnej linii bielizny.

/ 119. Jerzy Janowicz

Obraz
Baranowski / AKPA

Profesja: tenisista

Wartość: 662,5 tys. zł

Jeszcze rok temu nikt nie wydałby złamanego grosza na Jerzego Janowicza, naszego obecnie najlepszego tenisisty. Udane występy w wielu silnie obsadzonych i renomowanych turniejach, m.in. w półfinale Wimbledonu, gdzie znalazł się jako pierwszy Polak w historii, spowodowały, że w kolejce po kontrakt reklamowy ustawiają się kolejki.

Janowicz ma jeszcze tę cechę, że dobrze wypada przed kamerami. O czym mieliśmy się okazję przekonać m.in. w reklamach Peugeota.

/ 118. Zbigniew Boniek

Obraz
Engelbrecht / AKPA

Profesja: działacz sportowy

Wartość: 716 tys. zł

O Zbigniewie Bońku, prezesie Polskiego Związku Piłki Nożnej, mówi się: uzdrowiciel polskiej piłki nożnej. Ostro wziął się za naprawianie patologii, przez lata narosłych w PZPN-ie.

Boniek dostał od całego narodu olbrzymi kredyt zaufania. I na razie Polaków nie zawodzi. Stąd również awans z 35. na 8. miejsce w zestawieniu "Forbes".

Zbigniew Boniek wystąpił obok Figo i van Bastena w reklamie piwa Tyskie.

/ 117. Jakub Błaszczykowski

Obraz
Mieszko Pietka / AKPA

Profesja: piłkarz

Wartość: 721 tys. zł

Trio z Dortmundu to Łukasz Piszczek, Robert Lewandowski oraz właśnie Jakub Błaszczykowski. To właśnie również dzięki niemu Borussia w ciągu trzech ostatnich lat zdobyła dwukrotnie mistrzostwo, raz wicemistrzostwo Niemiec, puchar tego kraju oraz wystąpiła w finale Ligi Mistrzów.

Popularny "Kuba" wystąpił m.in. w reklamach Nike, Opla czy McDonald's.

/ 116. Kuba Wojewódzki

Obraz
Baranowski / AKPA

Profesja: showman

Wartość: 735 tys. zł

W reklamach z Kubą Wojewódzkim nie wiadomo, co ma większą wagę - wygłupy na ekranie czy kontrowersyjna osobowość showmana. Cokolwiek to jest, sprawia, że klienci masowo ruszają po reklamowane przez niego produkty.

Wojewódzki wystąpił ostatnio - obok innych celebrytów, m.in. Michała Żebrowskiego czy Macieja Stuhra - w kampanii reklamowej Play. Przyczyniła się ona do zwiększenia liczby klientów firmy o niemal 25 proc.

/ 115. Anja Rubik

Obraz
Mieszko Pietka mieszko / AKPA

Profesja: modelka

Wartość: 742 tys. zł

Anja Rubik jest z całą pewnością jedną z modelek światowej klasy. Wielokrotnie nagradzana, występowała w kampaniach reklamowych takich wielkich i uznanych światowych marek jak Dolce & Gabbana, Dior, Ralph Lauren, Chanel, Gucci, Givenchy czy Victoria's Secret.

Czy podoba wam się modelka z Rzeszowa?

/ 114. Agnieszka Radwańska

Obraz
Mieszko Pietka mieszko / AKPA

Profesja: tenisistka

Wartość: 764 tys. zł

Agnieszka Radwańska wystąpiła w finale Wimbledonu, a ostatnio w rozbieranej sesji dla magazynu "ESPN". Jest jednak bez wątpienia najlepszą polską tenisistką, stale utrzymującą się w czołówce rankingu.

Jak pisze "Forbes", Agnieszce Radwańskiej wybacza się nawet promowanie piekarników Amica, które do jej zawodowego wizerunku pasują jak pięść do oka.

- Dziś Agnieszka Radwańska aż się prosi o profesjonalnego doradcę - mówi dla "Forbes" Krzysztof Najder, szef agencji marketingowej Stratosfera.

/ 113. Jerzy Owsiak

Obraz
Krzeminski / AKPA

Profesja: społecznik

Wartość: 858 tys. zł

Jerzy Owsiak kojarzy się przede wszystkim z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i organizowaniu zbiórek pieniędzy, które mają ratować. I potrafi do tego skutecznie przekonywać miliony Polaków. W tegorocznej XXI edycji zebrano rekordowe 50,657 mln zł.

Owsiak znów stał się popularnym kąskiem dla agencji reklamowych. W zeszłym roku znalazł się poza pierwszą piętnastką zestawienia.

10 / 112. Marek Kondrat

Obraz
Baranowski / AKPA

Profesja: aktor

Wartość: 950 tys. zł

Zdaniem agencji reklamowych 10 lat temu Marek Kondrat był jedynym dobrze dopasowanym do marki celebrytą. Występował wówczas w kampanii reklamowej banku ING.

Ambasador marki ING jest uznawany przez przedstawicieli branży jako jeden z najlepiej zarządzających własnym potencjałem marketingowym. Wie, gdzie i jak wystąpić.

11 / 111. Robert Lewandowski

Obraz
ODD ANDERSEN / AFP

Profesja: piłkarz

Wartość: 1 057 000 zł

Cztery gole strzelone w jednym meczu z Realem Madryt to wyczyn, który zdecydowanie przyczynił się do zwiększenia wartości reklamowej Roberta Lewandowskiego, piłkarza Borussi Dortmund.

Piłkarskie sukcesy Lewandowskiego czynią go - obok Jerzego Janowicza i Agnieszki Radwańskiej - jednym z najbardziej pożądanych ambasadorów wielu marek.

Jeśli jego kariera będzie się rozwijała tak szybko jak dotychczas, wówczas może Opel pomyśli, aby umieścić piłkarza nie tylko w lokalnej, ale również międzynarodowej kampanii reklamowej.

Wybrane dla Ciebie

UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK