Krupnik trzecią marką w Polsce

Wódka, która zadebiutowała wiosną jest wciąż najszybciej
rosnącą marką w Polsce, a jej udziały ilościowe przekroczyły już 5,5 procent
całego rynku wódki. Grupa Sobieski, producent Krupniku, rozpoczęła także
eksport produktu na wybrane rynki zagraniczne, w tym do krajów Azji.

Krupnik trzecią marką w Polsce
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

03.11.2010 12:53

W zaledwie pół roku sprzedaż ilościowa marki Krupnik Premium Vodka wzrosła aż o 954 procent. Zgodnie z danymi rynkowymi (według firmy badawczej Nielsen) za wrzesień tego roku, tempo wzrostu marki na przestrzeni ostatnich miesięcy było największe z pośród wszystkich krajowych marek wódek, zaś sprzedaż osiągnęła 5,5 procent całego rynku wódki. Po marcowym debiucie, Krupnik stał się jedną z trzech najchętniej kupowanych marek wódki w Polsce.

- Sukces marki Krupnik jest dobrze widoczny, nie tylko na tle konkurencyjnych marek, ale całego rynku wódki. Zaledwie w pół roku kilkukrotnie zwiększyliśmy sprzedaż i wyprzedziliśmy większość znanych krajowych i importowanych wódek. Krupnik zdobył gusta lojalnych konsumentów i aż trudno ocenić jakimi wzrostami sprzedaży zakończy się, z zasady najlepszy, czwarty kwartał - powiedział Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny Grupy Sobieski.

Marka Krupnik utrzymuje bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży pomimo trudniejszych warunków rynkowych, które dotknęły krajową branżę spirytusową po zeszłorocznej podwyżce podatku akcyzowego. Aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy marki Krupnik, Grupa Sobieski rozpoczęła także eksport produktu na wybrane rynki zagraniczne, w tym do krajów Azji.

W najbliższych miesiącach należy spodziewać się dalszej ekspansji rynkowej marki Krupnik. Za dalszym wzrostem organicznym, poza najlepszym w branży spirytusowej czwartym kwartałem, przemawia wciąż rozwijana przez Grupę Sobieski dystrybucja produktu, która na koniec września przekroczyła 79 procent.

Na koniec września 2010 r., udziały rynkowe Grupy Sobieski osiągnęły 18,7 procent, wobec 18,2 procent we wrześniu minionego roku.

Autor: IP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)