LG szykuje ofensywę
LG Electronics zamierza ostro powalczyć o klientów na polskim rynku RTV i AGD - donosi "Dziennik Gazeta Prawna". Koreańczycy chcą być liderem w naszym kraju.
06.05.2013 | aktual.: 02.08.2013 10:43
Do tej pory udało im się przekonać Polaków do telewizorów i sprzętu audio swojej produkcji. W pierwszym przypadku z 20-procentowym udziałem zajmują drugie miejsce za Samsungiem, w drugim - są już liderem, należy do nich 21,8 proc. rynku.
Nieco gorzej sytuacja wygląda w przypadku smartfonów; LG plasuje się na piątym miejscu, ale dla ambitnych Koreańczyków to za mało, oraz w segmencie artykułów gospodarstwa domowego, gdzie pod względem sprzedaży firma musi uznać wyższość ośmiu, dziewięciu firm.
Producent cały czas rozbudowuje ofertę. Niedawno ruszył ze sprzedażą odkurzaczy, mikrofalówek i piekarników.
Oprócz poprawy funkcjonalności oraz innowacyjności urządzeń firma kieruje się bardzo ciekawą filozofią, konsekwentnie dążąc do tego, by wszystko, co sprzedaje w Europie, było też tutaj produkowane. W Polsce LG wytwarza telewizory w fabrykach w Mławie oraz w Kobierzycach pod Wrocławiem. Niedawno przeniósł też do Polski produkcję sprzętu audio.