Trwa ładowanie...
karta kredytowa
28-03-2008 07:46

Magnes karciany na kibica

Banki wyczuły świetną okazję, by skusić cię na kartę kredytową i robienie nią zakupów. Magnesem jest logo Euro 2008 i możliwość wygrania biletów na tę imprezę oraz licznych kosztownych gadżetów. Dlaczego im się to opłaca? Bo w ostatecznym rachunku to użytkownik kart jest fundatorem wyjazdów kibiców na mecze i faktycznym sponsorem mistrzostw.

Magnes karciany na kibicaŹródło: Dziennik Zachodni, fot: Dziennik Zachodni
d4345rd
d4345rd

Od kilku dni nastąpił prawdziwy wysyp kart kredytowych z obrazkiem nawiązującym do Euro 2008. To gratka dla kolekcjonera.
_ Zbieram je od 2004 roku. Wtedy po raz pierwszy ktoś z mojej rodziny postarał się o VISA Classic Olimpijską. Teraz liczę na kolejny eksponat w moich zbiorach _- mówi kolekcjoner Jarosław Bieniasz.

Visa International - pełniąca rolę oficjalnego i jedynego dopuszczonego systemu płatniczego Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie - wypuściła sportowe karty poprzez współpracujące z nią banki również w 2006 r. Efekt - płatności w olimpijskich punktach handlowych przekroczyły 7,8 mln euro. Średnio transakcja była wyższa o 40 proc. w stosunku do poprzednich igrzysk w Salt Lake City i o 5 proc. od zakupów kibiców w Atenach.

d4345rd

Z sukcesu Visy wniosek wyciągnęła druga organizacja płatnicza - MasterCard. To ona jest sponsorem Euro 2008 i to do jej kart zachęcają teraz klientów także polskie banki. Oferują przy tym wyjątkowe warunki z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2008. Na przykład kredytowe Maestro oraz MasterCard z wizerunkiem UEFA Euro 2008 będzie wydawał BZWBK. Można wygrać bilety na na mecze. Czekają na tych kibiców, którzy uzbierają w konkursie jak najwięcej punktów za transakcje o wartości powyżej 10 zł. Niestety, co miesiąc do wylosowania są tylko cztery podwójne. Łącznie do wygrania jest 12 biletów, ale też... pieniądze.
_ Uczestnicy, którzy zebrali największą liczbę punktów w edycji, otrzymują podwójne bilety na mecz Euro 2008 oraz karty pre-paid Maestro PayPass doładowane kwotami 2 tys. złotych _ - mówi Grzegorz Adamski z BZWBK.

Są też nagrody pocieszenia - gadżety z logo mistrzostw: zegarki, torby, bluzy, piłki meczowe z logo UEFA Euro 2008.

Bilet na mecz można zdobyć płacąc także kartami kredytowymi Nordea MasterCard Aspiracje lub Nordea MasterCard Bomi.
_ Teoretycznie, aby wziąć udział w konkursie Nordea Bank, wystarczy do 27 kwietnia 2008 roku przeprowadzić trzy transakcje bezgotówkowe. W praktyce trzeba ich wykonać jak najwięcej, ponieważ za każdą operację o wartości co najmniej 50 zł otrzyma się jeden punkt _ - wylicza Maciej Bednarek z portalu finansowego comperia.pl. _ Zwyciężą oczywiście ci, którzy przeprowadzą najwięcej transakcji i zgromadzą najwyższą liczbę punktów. _

Z kolei płacąc kartą PKO MasterCard można wylosować jeden z pięciu podwójnych biletów na mecz finałowy Ligi Mistrzów w Moskwie. Wystarczy przesłać zgłoszenie z hasłem konkursowym zachęcającym do korzystania z karty.

d4345rd

Raiffeisen Bank Polska i Bank BPH proponuje użytkownikom swoich kart z logo Euro 2008 podwójne bilety na mecze ćwierćfinałowe i półfinałowe w Austrii i Szwajcarii. Raiffeisen przygotował też ponad 300 gadżetów oraz torby losowane za złożenie wniosku o kartę przez internet. BPH poszło na całość , karta MasterCard UEFA Euro 2008 ma okres bezodsetkowy kredytu sięgający 116 dni!

Oczywiście banki nie robią tego bezinteresownie. Zyskują nie tylko na opłacie za wydanie karty - to kilkadziesiąt złotych. Od każdej transakcji właściciel sklepu płaci bankowi prowizję - nawet 2 proc. wartości zakupu.

Zyskują także na przeliczeniu euro na złotówki po mało korzystnym dla klienta kursie. Na oprocentowanym kredycie na karcie - dziś w Polsce sięga on do 28 proc. rocznie. Opłacie za spóźnienie w spłacie kredytu - od 20 do 50 zł. Za monit z banku - 100 zł. Za przekroczenie limitu na karcie wypukłej - 50 zł. Są też opłaty dla agenta rozliczeniowego karty - zwykle jest to około 1,5 proc. Płaci się nawet za logo agenta widniejące na wydruku. Ostateczny koszt związany z przyjmowaniem karty wynosi od 1,8 do nawet 3,5 proc. wartości transakcji. Ostatecznie więc za sponsorowanie Euro 2008 płacą posiadacze kart i to oni nawzajem fundują sobie wyjazd na mistrzostwa.

Beata Sypuła
POLSKA Dziennik Zachodni

d4345rd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4345rd