Trwa ładowanie...
ddrh9zs
inwestycje
27-02-2008 08:03

Mercedesie, wybierz Łódź!

Niemiecki koncern Daimler zamierza w 2009 roku zbudować fabrykę mercedesów w Polsce lub w Rumunii. Wśród polskich lokalizacji poczesne miejsce zajmuje Łódzkie. Samorządy z naszego regionu nie mogą się doczekać decyzji o lokalizacji fabryki. Wiele miast aż pali się do wyścigu o przyciągnięcie Daimlera na swój teren.

ddrh9zs
ddrh9zs

_ Gdyby koncern motoryzacyjny był zainteresowany inwestycją w naszym regionie, to wskazalibyśmy mu tereny w Kutnie, Radomsku, Łodzi i Turku _ - powiedziała Anna Wieruszewska-Puto z biura prasowego Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. _ Gdyby inwestor wybrał inny teren, to nie byłoby przeszkód, aby wciągnąć go w strefę ekonomiczną. Zaznaczam, że są to tylko hipotezy. Nie wiemy, ile hektarów potrzebowałby inwestor, a po drugie sami nic nie słyszeliśmy o takiej inwestycji. _

W firmie Mercedes Benz Polska aż huczy od dywagacji o budowie fabryki mercedesów w Polsce.
_ Oficjalnie nic nie wiemy, ale przyznaję, że słyszeliśmy o tej inwestycji _ - mówi Katarzyna Strojna z działu marketingu Mercedes Benz Polska. _ Te plany wzbudzają w nas ogromny entuzjazm. _

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych nie może ujawniać informacji o rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Nikt jednak nie kryje, że region łódzki ma szansę wygrać wyścig o fabrykę mercedesów, bo Łódź w opinii inwestorów znajduje się w strategicznym miejscu naszego kraju.

Łódź chciałaby przyciągnąć Daimlera tymi samymi metodami, co Della lub Gillette.
_ Łódź może zaoferować kadrę 120 tysięcy studentów i pracowników naukowych _- wylicza Marzena Korosteńska z biura prasowego Urzędu Miasta Łodzi. _ Mamy niskie ceny nieruchomości i sprawnie działający zespół obsługi inwestora, który opiekuje się firmą. W Łodzi rosną hotele i biurowce. Oferujemy obniżenie podatków, stosownie do utworzonych miejsc pracy. Miasto może też stworzyć całą infrastrukturę wokół nowego zakładu. Urząd Marszałkowski wskazuje dodatkowo na tanią i wykwalifikowaną siłę roboczą w regionie. _

ddrh9zs

Ekonomiści "Financial Times" zauważają jednak, że w Rumunii koszt siły roboczej jest niższy niż w Polsce. Polska przewaga to fakt, że firmy motoryzacyjne po prostu... lubią u nas inwestować. W ubiegłym roku polskie taśmy opuściło 870 tys. samochodów.

Inwestycja Daimlera miałaby pochłonąć 500 mln euro. Budowa ma ruszyć w 2009 roku, a pierwszy mercedes byłby gotowy dwa lata później. W fabryce mogłoby znaleźć pracę 3 tys. osób.

Marcin Bereszczyński
POLSKA Dziennik Łódzki

ddrh9zs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ddrh9zs