Mercedesie, wybierz Łódź!

Niemiecki koncern Daimler zamierza w 2009 roku zbudować fabrykę mercedesów w Polsce lub w Rumunii. Wśród polskich lokalizacji poczesne miejsce zajmuje Łódzkie. Samorządy z naszego regionu nie mogą się doczekać decyzji o lokalizacji fabryki. Wiele miast aż pali się do wyścigu o przyciągnięcie Daimlera na swój teren.

_ Gdyby koncern motoryzacyjny był zainteresowany inwestycją w naszym regionie, to wskazalibyśmy mu tereny w Kutnie, Radomsku, Łodzi i Turku _ - powiedziała Anna Wieruszewska-Puto z biura prasowego Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. _ Gdyby inwestor wybrał inny teren, to nie byłoby przeszkód, aby wciągnąć go w strefę ekonomiczną. Zaznaczam, że są to tylko hipotezy. Nie wiemy, ile hektarów potrzebowałby inwestor, a po drugie sami nic nie słyszeliśmy o takiej inwestycji. _

W firmie Mercedes Benz Polska aż huczy od dywagacji o budowie fabryki mercedesów w Polsce.
_ Oficjalnie nic nie wiemy, ale przyznaję, że słyszeliśmy o tej inwestycji _ - mówi Katarzyna Strojna z działu marketingu Mercedes Benz Polska. _ Te plany wzbudzają w nas ogromny entuzjazm. _

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych nie może ujawniać informacji o rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Nikt jednak nie kryje, że region łódzki ma szansę wygrać wyścig o fabrykę mercedesów, bo Łódź w opinii inwestorów znajduje się w strategicznym miejscu naszego kraju.

Łódź chciałaby przyciągnąć Daimlera tymi samymi metodami, co Della lub Gillette.
_ Łódź może zaoferować kadrę 120 tysięcy studentów i pracowników naukowych _- wylicza Marzena Korosteńska z biura prasowego Urzędu Miasta Łodzi. _ Mamy niskie ceny nieruchomości i sprawnie działający zespół obsługi inwestora, który opiekuje się firmą. W Łodzi rosną hotele i biurowce. Oferujemy obniżenie podatków, stosownie do utworzonych miejsc pracy. Miasto może też stworzyć całą infrastrukturę wokół nowego zakładu. Urząd Marszałkowski wskazuje dodatkowo na tanią i wykwalifikowaną siłę roboczą w regionie. _

Ekonomiści "Financial Times" zauważają jednak, że w Rumunii koszt siły roboczej jest niższy niż w Polsce. Polska przewaga to fakt, że firmy motoryzacyjne po prostu... lubią u nas inwestować. W ubiegłym roku polskie taśmy opuściło 870 tys. samochodów.

Inwestycja Daimlera miałaby pochłonąć 500 mln euro. Budowa ma ruszyć w 2009 roku, a pierwszy mercedes byłby gotowy dwa lata później. W fabryce mogłoby znaleźć pracę 3 tys. osób.

Marcin Bereszczyński
POLSKA Dziennik Łódzki

Wybrane dla Ciebie
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA