ycipk-21cl78
metodologia
+1

Metodologia badania "Koszyk zakupowy ASM SFA"

Publikowane raz w miesiące zestawienia dotyczące zmian cen koszyka zakupowego zawierającego 40 podstawowych produktów są przygotowywane w oparciu o dane zebrane przez ASM Sales Force Agency. Metodologia badań za każdym razem jest taka sama.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Metodologia badania "Koszyk zakupowy ASM SFA"
(Fotolia)
ycipk-21cl78

Przy opracowywaniu koszyka cenowego ASM SFA raz w miesiąciu odwiedza po 5 placówek każdej z analizowanych sieci. Są one zlokalizowane w 12 miastach. To: Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Jelenia Góra, Lublin, Łódź, Katowice, Kraków, Opole, Poznań, Warszawa, Szczecin. Łącznie sprawdzane są ceny w 50 punktach sprzedaży. Ponadto w badaniu uwzględniane są 4 sklepy internetowe - frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl - przedstawiane jako jedna kategoria e-sklepy.

Badane sklepy podzielono na dyskonty (Biedronka, Lidl), cash&carry (Makro, Selgros) oraz sieci tradycyjne (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco).

Eksperci i analitycy biorą pod uwagę ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów w 10 kategoriach. To: chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie czyli produkty instant; używki i alkohol oraz dodatki typu ketchup czy majonez. Produkty dobrane są w taki sposób, by pokazywać "przeciętny zestaw artykułów codziennego użytku dla przykładowego, symbolicznego polskiego gospodarstwa domowego".

ycipk-21cl78
Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-21cl78

ycipk-21cl78
ycipk-21cl78