Most kolejowy stoi dzięki... barce

Stare mosty kolejowe na Odrze od lat czekały na remont. W końcu nadszedł ten moment. Wczoraj kolejarze zdemontowali ostatnie przęsło konstrukcji pierwszej z przepraw na Osobowicach. Dzięki temu już za 2 lata pociągi z Wrocławia do Poznania pojadą 160 km/h, czyli o 20 minut szybciej.

Most kolejowy stoi dzięki... barce
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

21.12.2012 06:40

Robotnicy zdemontowali 200–tonowe przęsło o długości 60 metrów. Nie była to prosta operacja. By je usunąć potrzebowali bowiem barki.

Najpierw oparli je na przyczółku i filarze pomiędzy stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. A potem zamocowali przęsło na barce, która powoli przepłynęła przez Odrę. Na brzegu zostało ono rozebrane.

– Prace przy moście ruszyły jesienią. Wiosną pojawią się tu nowe przęsła. Teraz musimy wzmocnić filary i zbudować na nowo żelbetonową konstrukcję – tłumaczy Mirosław Siemieniec (57 l.), rzecznik spółki PKP PLK.

Pociągi pojadą przez odnowione mosty w 2014. Ich modernizacja ma kosztować 41 mln zł.
Będziemy mieli Centrum Nauki

szybka kolejmostmodernizacja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)