Mrożonki z Hortexu podbiją rosyjski rynek?
Hortex i Unilever Rosja podpisały list intencyjny w sprawie
zakupu przez Hortex marki Jest Idea oraz rozpoczęcia współpracy
dystrybucyjnej w wybranych rejonach Rosji.
W ramach realizacji strategii koncentrowania się na produkcji lodów, Unilever Rosja i jego spółka zależna Inmarko (Nowosybirsk) podpisały list intencyjny z Grupą Hortex, regionalnym liderem w sprzedaży mrożonych warzyw i owoców. Porozumienie zakłada zakup przez Hortex praw do marki Jest Idea, pod którą obecnie Unilever prowadzi sprzedaż mrożonek w Rosji, rozpoczęcie produkcji tych produktów w zakładach Hortexu w Polsce i ich dystrybucję na rynku rosyjskim poprzez kanały sprzedaży Inmarko.
- Porozumienie umożliwi nam zwiększenie skali produkcji i lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w naszych zakładach - powiedział Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding. - Chcemy ponadto wykorzystać potencjał dystrybucyjny Inmarko na tych obszarach, gdzie dystrybucja naszych wyrobów pod marką Hortex jest słabsza, przede wszystkim w wybranych rejonach Syberii i Uralu - dodał Tomasz Kurpisz.
Sprzedaż marki Jest Idea umożliwi firmie Inmarko zakończyć produkcję własnych mrożonek i skoncentrować się na rynku lodów, na którym już obecnie Inmarko jest największym graczem w Rosji. Jednocześnie, sprzedaż mrożonych owoców i warzyw pod markami Hortex i Jest Idea pozwoli Inmarko na optymalizację kosztów dystrybucji i logistyki.
Transakcja powinna zostać zamknięta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Grupa Hortex jest wiodącą firmą przetwórstwa owoców i warzyw w Europie Środkowo-Wschodniej. Swoją działalność koncentruje na produkcji soków, nektarów i napojów owocowych oraz mrożonych warzyw i owoców. Sprzedaż soków nektarów i napojów realizowana jest przede wszystkim na rynku polskim, na którym Hortex ma pozycję wicelidera rynku. Mrożone warzywa i owoce produkowane pod marką Hortex przez spółkę zależną Polski Ogród, dostępne są zarówno w Polsce jak i w krajach Europy Wschodniej, przede wszystkim w Rosji, która pozostaje drugim najważniejszym rynkiem. Grupa Hortex od lat jest liderem w kategorii mrożonych warzyw i owoców zarówno w Polsce, jak i w Rosji oraz na rynkach krajów bałtyckich. Sprzedaż na rynek rosyjski realizowana jest poprzez własną firmę handlową Ortika Frozen Foods w Moskwie.
Skonsolidowane przychody Grupy Hortex w ostatnim roku finansowym zakończonym 31 maja 2010 r. wyniosły blisko 742 mln zł, zaś zysk 11 mln zł. Produkcja skoncentrowana jest w 3 zakładach (mrożonki w Rykach i Skierniewicach, soki i napoje w Przysusze k/Radomia). Firma zatrudnia łącznie ok.1700 pracowników stałych i ok. 350 sezonowych.
Autor: IP