Najlepiej sprzedające się piwa świata

Roczna sprzedaż najgorszego piwa w naszym zestawieniu jest czterokrotnie większa niż najpopularniejszego w Polsce Tyskiego. Myślisz, że znasz tę markę? Mało prawdopodobne.

Pozostałe dane o sprzedaży są jeszcze bardziej zaskakujące. Oto 10 najczęściej spożywanych piw świata.

Dane pochodzą z raportu firmy Euromonitor.

Obraz

/ 11Piwo znane nie zawsze znaczy popularne

Obraz
© AFP | CHRISTOF STACHE

Roczna sprzedaż najgorszego piwa w naszym zestawieniu jest czterokrotnie większa niż najpopularniejszego w Polsce Tyskiego. Myślisz, że znasz tę markę? Mało prawdopodobne.

Pozostałe dane o sprzedaży są jeszcze bardziej zaskakujące. Oto 10 najczęściej spożywanych piw świata.

Dane pochodzą z raportu firmy Euromonitor.

/ 1110. Yanjing

Obraz
© flickr/cc2.0 | miikkahoo

Najmłodsze piwo w zestawieniu. O jego powstaniu zadecydowały w 1980 roku władze Chińskiej Republiki Ludowej, do dziś właścicielem browaru jest chiński rząd. Powstaje - w odróżnieniu od europejskiej tradycji - nie tylko ze słodu jęczmiennego, ale z dodatkiem ryżu.

Yanjing było sponsorem igrzysk olimpijskich w Pekinie, a na jego etykiecie można przeczytać, że jest to "oficjalne piwo Chin".

Sprzedaż: 2,3 mln litrów rocznie

/ 119. Corona Extra

Obraz
© flickr/cc 2.0 | jikatu

Pochodzi z Meksyku i jest warzona od 1925 roku. W różnych krajach funkcjonują różne jej nazwy - Corona, Corona Extra, a w Hiszpanii Coronita. Piwo pomimo międzynarodowej sławy (można kupić w ok. 150 krajach) nadal w całości warzone jest tylko w ośmiu meksykańskich browarach.

Coronę zwykle podaje się z cytryną. Choć zwyczaj jest ciekawy, to jego zastosowanie w naszym klimacie nie ma uzasadnienia. Położeniem plasterka cytryny na butelce piwa, Meksykanie odstraszają natrętne insekty... Piwo dostępne jest w Polsce.

Sprzedaż: ok. 2,65 mld litrów rocznie

/ 118. Coors Light

Obraz
© SABMiller

Amerykańskie piwo z gór Kolorado, których wizerunek do dziś widnieje na etykiecie. Góry, gdy piwo jest odpowiednio schłodzone, mienią się niebieskim kolorem. Gdy robi się ciepłe, wierzchołki szczytów są białe od śniegu.

Coors Light jest sponsorem rozgrywek NFL (liga futbolu amerykańskiego), a także wyścigów Nascar. W reklamach bardzo często podkreśla się, że piwo powstaje w temperaturze jedynie 1 stopnia Celsjusza, a podawać należy je bardzo chłodne. To dlatego twarzą piwa został raper Ice Cube.

Sprzedaż: ok. 2,70 mld litrów rocznie

/ 117. Brahma

Obraz
© reklama producenta

Brazylijskie piwo, które zrobiło międzynarodową karierę. Warzone jest już od 130 lat, a właścicielem marki jest obecnie koncern AB InBev. Dzięki temu piwo można kupić w Rosji, Turcji, Hiszpanii czy USA. Popularne jest także w wielu krajach Ameryki Łacińskiej. Wszędzie reklamowane jako piwo brazylijskie, kojarzone z sambą, tańcem i dobrą zabawą.

Brahma to tak naprawdę nie jedno piwo, ale cała rodzina ok. 20 gatunków. Można napić się go w połączeniu z czekoladą czy w formie piwa energetyzującego! W każdym kraju smak piwa jest nieco inny, bo różna jest zawartość alkoholu. Klasyczna brazylijska odmiana to Brahma Chopp.

Sprzedaż: ok. 2,75 mld litrów rocznie

/ 116. Heineken

Obraz
© Heineken

Oto pierwsze i właściwie ostatnie szeroko znane w Polsce piwo z naszego rankingu. Heineken to holenderskie piwo warzone od blisko 140 lat. Pod względem rozpoznawalności marki jest w światowej czołówce. W Polsce jest to zasługa sponsorowanych przez Holendrów rozgrywek piłkarskiej Ligi Mistrzów i gdyńskiego festiwalu Open'er. Mocną pozycję ma w USA, Australii, krajach Europy Zachodniej i Wschodniej.

Ponieważ powstaje w wielu krajach to holenderska centrala powołała specjalny instytut, który ma pilnować, by we wszystkich browarach warzono identyczne piwo. Heineken przez pewien czas był produkowany z kukurydzy, obecnie powstaje ze słodu jęczmiennego z domieszką pszenicy.

Sprzedaż: ok. 2,8 mld litrów rocznie

/ 115. Tsingtao

Obraz
© reklama

Jedno z najpopularniejszych chińskich piw. Warzone od ponad 100 lat, gdy browar o tej samej nazwie założyli w Państwie Środka niemieccy imigranci. Po II wojnie światowej firma została upaństwowiona, a w latach 90. została sprywatyzowana.

Zmieniła się receptura warzenia piwa. Początkowo niemieccy właściciele postawili na starą bawarską tradycję piwną. Obecnie do piwa dodawany jest tańszy słód z ryżu. Tsingtao można kupić w USA, Hongkongu czy Wielkiej Brytanii. W Polsce dostępny w chińskich restauracjach.

Tsingtao podobnie jak Yanjing było jednym ze sponsorów igrzysk olimpijskich w Pekinie. Oprócz tego jest też partnerem amerykańskiej ligi koszykówki NBA.

Sprzedaż: ok.3,5 mld litrów rocznie

/ 114. Skol

Obraz
© reklama producneta piwa

Piwo powstało z połączenia sił kilku europejskich browarów już kilkadziesiąt lat temu, ale jego głównym rynkiem zbytu jest... Brazylia. W ostatnim dziesięcioleciu Skol zrobił tam zawrotną karierę i obecnie jest tam numerem jeden. To zasługa świetnych akcji promocyjnych, opartych na organizacji koncertów, imprez kulturalnych skierowanych do młodych osób oraz... pokazów lotniczych. Smaczkiem są reklamy Skola, w których brazylijscy piłkarze i kibice wyśmiewają zawodników pochodzących z Argentyny.

Poza Brazylią piwo można spotkać też w innych częściach świata w brazylijskich knajpach. Stosunkowo popularne jest też w Australii i Rumunii. Ciekawa jest źródło pochodzenia nazwy piwa. Po pierwsze "Skoll" to w mitologii skandynawskiej wilk, który codziennie podgryza słońce. Po drugie "skål" to szwedzkie określenie toastu.

Sprzedaż: ok.3,8 mld litrów rocznie

/ 113. Budweiser

Obraz
© reklama producenta piwa

Amerykańskie piwo produkowane od 1876 roku, którego w żadnym wypadku nie należy mylić z czeskim Budweiserem Budvar (firmy od wielu lat spierają się o markę). Amerykański Bud - tak często skraca się jego nazwę - to jedno z najpopularniejszych piw w USA. Można go też dostać w Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Włoszech.

Właścicielem marki jest jeden z największych koncernów piwnych świata - amerykański Anheuser-Busch (część AB InBev). Budweiser warzony jest częściowo ze słodu jęczmiennego, częściowo z ryżowego. Reklamowany jako piwo typowo amerykańskie. W międzynarodowych rankingach uznawany jest za jedno... z najgorszych piw na świecie.

Sprzedaż: ok. 4,0 mld litrów rocznie

10 / 112. Bud Light

Obraz
© AFP | Lisa Blumenfeld

Syn Budweisera przerósł swojego ojca. Lżejsza wersja sprzedaję się od pewnego czasu lepiej niż jego pierwowzór. Przez wiele lat był nawet uznawany za piwo numer jeden na świecie, choć powstało zaledwie 30 lat temu. Głównym rynkiem zbytu są oczywiście USA oraz Kanada.

Pomimo light w nazwie piwo kierowane jest do prawdziwych facetów i reklamowane jako typowo amerykańskie. W reklamówkach często można zobaczyć półnagie panie, a premiery spotów mają najczęściej miejsce przy okazji finałów ligi futbolu amerykańskiego NFL. Chętnie też angażuje się jako sponsor innych imprez sportowych. Podobnie jak Budweiser powstaje ze słodów z jęczmienia i ryżu.

Sprzedaż: ok. 5,0 mld litrów rocznie

11 / 111. Snow

Obraz
© SABMiller

Zaskoczenie? Pewnie nikt o takim piwie nie słyszał. Nic dziwnego. Snow można napić się w zasadzie tylko w Chinach, ale to i tak wystarczyło, żeby wyprzedzić w liczbie sprzedanych butelek dużo bardziej rozpoznawalne marki.

Marka należy do chińskiego browaru oraz globalnego gracza na rynku browarniczym SABMiller. Jest pozycjonowana jako piwo premium. Reklamuje się oczywiście górami i śniegiem, wspiera himalaistów. Numer jeden na świecie jest typowym lagerem. Trzeba jednak pamiętać, że na gigantyczną sprzedaż składa się aż 25 jego podgatunków. Tymczasem pozostałe piwa w naszym rankingu reprezentowane są zazwyczaj tylko przez jedną markę.

Sprzedaż: ok. 7,2 mld litrów rocznie

Wybrane dla Ciebie

Zarabiają ponad 17 tys. zł. Oto najlepiej płatne zawody w Polsce
Zarabiają ponad 17 tys. zł. Oto najlepiej płatne zawody w Polsce
Kiedy zaczną grzać kaloryfery? Spółdzielnie mają własne zasady
Kiedy zaczną grzać kaloryfery? Spółdzielnie mają własne zasady
"Autostrada ściekowa" pod oknami? Protestują w śląskim mieście
"Autostrada ściekowa" pod oknami? Protestują w śląskim mieście
Czekały ich kolosalne podwyżki cen ciepła. Mogą zostać uratowani
Czekały ich kolosalne podwyżki cen ciepła. Mogą zostać uratowani
Przywiozła "pamiątkę" z wakacji w Egipcie. Grozi jej 5 lat więzienia
Przywiozła "pamiątkę" z wakacji w Egipcie. Grozi jej 5 lat więzienia
Wysłali marchew do Polski, zarobili ponad 127 mln zł. Skąd pochodzi?
Wysłali marchew do Polski, zarobili ponad 127 mln zł. Skąd pochodzi?
Nowa moneta 10 zł już trafiła do obiegu. Oto jak wygląda
Nowa moneta 10 zł już trafiła do obiegu. Oto jak wygląda
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Rolnicy planują protesty. "To jest kpina w żywe oczy"
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"