Nasyceni marketingiem
Budownictwo, informatyka, psychologia - po tych kierunkach absolwenci powinny znaleźć pracę w Wielkopolsce.
24.09.2007 | aktual.: 24.09.2007 14:29
Budownictwo, informatyka, psychologia - po tych kierunkach absolwenci powinny znaleźć pracę w Wielkopolsce. Jak pisze "Gazeta Wyborcza" bez przyszłości jest marketing i politologia.
Takie wnioski wynikają z raportu jaki powstał na poznańskiej Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Beata Zięba, jedna z autorek publikacji "Osoby z wyższym wykształceniem na wielkopolskim rynku pracy", przepytała rektorów, prorektorów i szefów biur karier z 36 wielkopolskich uczelni, jakie kierunki mają przyszłość, a jakie trzeba będzie zamykać?
Zdaniem respondentów rynek "nasyci" się wkrótce absolwentami kierunku marketing i zarządzanie - choć na razie ofert pracy im nie brakuje. Drugim "schodzącym" w cień kierunkiem jest politologia. Już teraz trudno znaleźć po niej pracę. Pracodawcy zgłaszają również mniejsze zapotrzebowanie na absolwentów kierunków związanych z edukacją oraz bankowością. Kierunkami "przyszłościowymi" w Wielkopolsce są zaś: informatyka, ekonomia, budownictwo, zarządzanie, turystyka i rekreacja, filologie obce, psychologia, geriatria, animacja czasu wolnego, ale też biotechnologia czy mechatronika. Powód jest prosty. W naszym regionie w szybkim tempie rozwijają się: spedycja, logistyka, handel i transport. Rośnie branża informatyczna i nowe technologie. Tak jak w całej Polsce mamy boom budowlany.