Niespodzianka od Coca-Coli
Na swoją 125. rocznicę powstania amerykański gigant wypuścił na polski rynek serię jubileuszowych czteropaków w butelkach Hutchinsona. Limitowaną wersję coli można kupić w popularnych sieciach handlowych. Cena: 8 złotych.
12.05.2011 | aktual.: 13.05.2011 20:44
Limitowane wersje czteropaka opakowano w gustowną tekturę ozdobioną klasycznymi grafikami Coca Coli z połowy XX wieku.
Charakterystyczna obła butelka to pierwsze w historii opakowanie najpopularniejszego napoju na świecie. Gdy w 1894 roku cola zaczęła szturmem zdobywać rynek, Joseph Biedenharn z Vicksburga w Missisipi, właściciel firmy Biedenharn Candy Company postanowił sprzedawać ją w butelkach. Jako pierwszy zastosowano model Hutchinsona.
W 1916 roku zastąpiono go stosowaną do dzisiaj butelką konturową. Dlaczego wprowadzono nowe rozwiązanie? Unikalny kształt nowej butelki pozwalał zidentyfikować oryginalną Coca Colę nawet w ciemnościach. Do 1894 roku napój sprzedawano z dystrybutora.
Przygotowywana od 125 lat według tajnej receptury bez dodatku konserwantów i sztucznych aromatów, Coca-Cola jest dzisiaj sprzedawana w ponad 206 krajach. Firma zatrudnia 800 tysięcy osób, posiada 1000 fabryk i daje pracę około 8 milionom ludzi na całym świecie.
W swoim portfolio The Coca-Cola Company ma ponad 500 marek i 3500 napojów, trzy razy tyle, co 10 lat temu. Wartość piętnastu z nich wyceniana jest na ponad miliard dolarów. W ofercie produktowej firmy znajduje się ponad 800 produktów o obniżonej lub zerowej zawartości kalorii co stanowi prawie 25% wielkości rocznej sprzedaży.