Nowa inwestycja Capgemini w Polsce
Znajdzie w nim pracę 100 osób - poinformowała spółka w czwartek na konferencji prasowej w Opolu
13.01.2012 14:40
Centrum Capgemini w Opolu oferować będzie usługi zdalnego wsparcia technicznego użytkowników, oraz zdalnego zarządzania infrastrukturą informatyczną dla klientów niemieckojęzycznych.
- Pracownicy opolskiego centrum podczas rozmowy będą mogli rozwiązać problemy zgłaszane przez klientów, którzy używają zarówno specjalistycznego, jak i ogólnie dostępnego oprogramowania. Będą dysponowali narzędziami by wręcz "zobaczyć", co dzieje się w komputerze klienta - wyjaśnił członek zarządu Capgemini Polska, Daniel Habrat.
Na konferencji prasowej zajmująca się rekrutacją dyrektor personalny firmy, Agnieszka Jarecka podkreśliła, że decyzję o wyborze miasta na siedzibę nowego centrum poprzedziły badania, a firma brała pod uwagę rożne lokalizacje. - Nasze badania przeprowadzone w wielu miastach w Polsce pokazały, że w Opolu jest potencjał kandydatów, którzy biegle mówią po niemiecku. Po pierwszym etapie rekrutacji to się potwierdziło - zaznaczyła Jarecka.
Habrat dodał, że wybór Opola został podyktowany także potencjałem miasta i przyjaznym nastawieniem władz do inwestora. "Istotna była liczba osób z odpowiednim wykształceniem i umiejętnościami językowymi, infrastruktura techniczna, oraz współpraca z władzami miasta i klimat stworzony dla rozwoju biznesu. Opole okazało się najlepszym miejscem" - ocenił.
Capgemini jest jedną z największych firm świadczących usługi konsultingowe, technologiczne i outsourcingowe, z zespołem ponad 115 tys. pracowników w 40. krajach. Grupa osiągnęła w 2010 r. przychód w wysokości 8, 7 miliarda euro. W Polsce firma ma centra w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, i najnowsze w Opolu. Klientami Capgemini są firmy sektora telekomunikacji, banki, firmy ubezpieczeniowe i energetyczne.
W Polsce spółka zatrudnia obecnie ponad 4,6 tysiąca osób, które zajmują się doradztwem informatycznym, tworzeniem i utrzymaniem oprogramowania dla przedsiębiorstw, wdrażaniem i integracją systemów informatycznych oraz outsourcingiem procesów biznesowych i IT. W roku 2012 zatrudnienie ma wzrosnąć o kolejne ponad 500 osób we wszystkich biurach w Polsce.