Nowa reklama Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów umieściło w Internecie nową reklamę zachęcającą do rozliczania się przez e-deklaracje i przypominającą, że NIP nie jest już potrzebny.

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Młody mężczyzna w studiu tatuażu przechodzi bolesny zabieg. Następnie wchodzi pewnym krokiem do urzędu skarbowego i odsłania klatkę piersiową przed urzędniczką... Już dwa lata temu resort finansów postawił na krótkie i zabawne przekazy zachęcające do wysyłania formularzy przez internet. Wśród historyjek były oświadczyny w urzędzie, poszukiwanie toalety czy PIT wypisany na całym ciele. Tym razem fiskus postanowił przypomnieć podatnikom, że przy składaniu deklaracji numer NIP nie jest już potrzebny, wystarczy sam numer PESEL.

"Powyższe udogodnienie zostało wprowadzone w wyniku realizacji projektu e-Rejestracja. Oznacza to brak konieczności posługiwania się numerem NIP przez podatników, którzy już ten numer posiadają oraz zniesienie obowiązku dokonywania zgłoszenia identyfikacyjnego przez osoby, które do tej pory musiały o ten numer występować. Dodatkowo zniesiony też został obowiązek zgłaszania do urzędów skarbowych zmian danych takich jak np. zmiana nazwiska czy adresu zameldowania. Urzędy skarbowe wszelkie ww. informacje pobierają właśnie z rejestru PESEL, a nie bezpośrednio od obywatela. Co więcej nie musimy już pamiętać naszego NIP-u, wypełniając zeznanie podatkowe." - możemy przeczytać w komunikacie na stronie Ministerstwa Finansów.

Nowy spot kontynuuje też główny przekaz zachęcający do rozliczania się przez Internet. Jak podkreśla Ministerstwo Finansów, to najprostszy i najszybszy sposób na złożenie zeznania. W tym roku już ponad 2,3 mln podatników skorzystało z tej formy rozliczenia.

- Sukces poprzedniej kampanii zachęcił nas do kontynuowania tego sposobu komunikacji. Dlatego w tym roku Ministerstwo Finansów przygotowało nowy spot „Tatuaż” promujący nowe udogodnienia, takie jak brak konieczności posługiwania się numerem NIP przez niektóre grupy podatników - powiedziała Wiesława Dróżdż, rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów.

Koszt przygotowania i produkcja trzech filmów promocyjno-informacyjnych „Do urzędu skarbowego przyjdź jeśli masz naprawdę ważny powód. PIT wyślij przez Internet” – 274 500 złotych brutto.

Koszt przygotowania i produkcja jednego filmu promocyjno-informacyjnego „Tatuaż” – 148 400 złotych brutto. Produkcja filmu współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Wybrane dla Ciebie

Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Mamy dwóch nowych lotto milionerów. Oto gdzie kupili losy
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Zamykają kultowy bar w Warszawie. Szukają nowego miejsca
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Godzina czekania. Chaos na lotnisku w Madrycie przez strajk
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Spór o podwyżki. Związkowcy zapowiadają blokadę Chrzanowa
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Nieprawidłowości w Nadleśnictwie Elbląg. Oto wyniki kontroli NIK
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Dwa tygodnie czekania na polecony? Mieszkańcom puszczają nerwy
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wraca pomysł zakazanych słow. Bruksela chce tak pomóc rolnikom w Unii
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Wzięły L4 na ślub. Pracodawca wrzucił ich zdjęcia do sieci. "Podłość"
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października
Za dużo obietnic? Klienci mogą być rozczarowani. Sklepy boją się 1 października
Znaleźli pozostałości ważnego zamku? Sensacyjne odkrycie na Warmii
Znaleźli pozostałości ważnego zamku? Sensacyjne odkrycie na Warmii
Likwidują przedszkole w trakcie roku. Rodzice oburzeni
Likwidują przedszkole w trakcie roku. Rodzice oburzeni
Organizator rodeo idzie do sądu. "Straciliśmy milion złotych"
Organizator rodeo idzie do sądu. "Straciliśmy milion złotych"