Nowa sieć kawiarni chce podbić polski rynek
Kanadyjska sieć kawiarni Second Cup lada chwila wejdzie do Polski. Szuka już lokalizacji, w ciągu trzech lat planuje otworzyć 80 lokali. Pierwszy powstanie w Poznaniu. Kolejne pojawią się jeszcze w tym roku w Warszawie i Gdańsku.
14.09.2016 | aktual.: 15.09.2016 09:49
Second Cup to największa sieć kawiarni w Kanadzie, która działa również na innych rynkach poza rodzimym. Wkrótce pojawi się również nad Wisłą. - Do wejścia na polski rynek zachęciły nas jego dobre perspektywy i wciąż olbrzymi potencjał rozwoju w segmencie gastronomicznym – powiedział portalowi dlahandlu.pl Patryk Kozłowski, dyrektor ds. operacyjnych, odpowiedzialny za rozwój sieci w regionie CEE.
Pierwsza kawiarnia powstanie w Poznaniu w centrum handlowym Posnania, kolejne pięć powinno zostać uruchomione do końca roku w Warszawie i Gdańsku.
Sieć ma ambitne plany związane z naszym rynkiem - w ciągu trzech lat planuje otworzyć 80 lokali. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że na całym świecie sieć ma 500 lokali, z czego 325 w samej Kanadzie.
Kolejne lokale w Polsce otwierane będą nie tylko w galeriach handlowych, ale także przy ruchliwych ulicach czy centrach biznesowych. Jak zapowiada sieć, lokale będą otwierane nie tylko w największych miastach Polski, ale również w tych średniej wielkości.
Portal dlahandlu.pl informuje, że kanadyjska spółka wybrała już doradcę, który pomoże jej wybrać lokale do wynajęcia dla kolejnych placówek – będzie to firma doradcza Knight Frank.
Rynek kawiarni w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Niedawno "Rzeczpospolita" informowała, że Sturbucks, który na polskim rynku jest od 2009 roku i ma obecnie 45 lokali, do 2019 roku planuje zwiększyć liczbę swoich kawiarni do 100.
Starbucks stawia jednak tylko na największe miasta. Nowe lokale maja pojawić się w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.