Nowe cyberzagrożenie. mBank ostrzega klientów

mBank ostrzega o nowym typie ataku. Cyberprzestępcy wzięli na celownik klientów bankowości mobilnej.

Nowe cyberzagrożenie. mBank ostrzega klientów
Źródło zdjęć: © East News | Wlodzimierz Wasyluk/REPORTER

16.01.2018 10:49

mBank na swojej stronie interenetowej ostrzega klientów. Podaje, że atak przestępców przebiega w kilku etapach:

- w pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary (fałszywe ogłoszenia o pracę, vishing, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.),

- podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu,

- kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń,

- na końcu - kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów.

Jak się bronić przed takim atakiem?

mBank radzi: "Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS - zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank. mBank wysyła powiadomienia SMS z informacją o sprawowaniu aplikacji mobilnej z kontem.

Jeżeli nie inicjowałeś osobiście takiej operacji, masz informację, że prawdopodobnie ktoś robi to w Twoim imieniu. Podobnie możesz otrzymywać informacje o zrealizowanych operacjach finansowych.

Masz również możliwość zmiany limitów mobilnych w serwisie transakcyjnym banku oraz limitów na transakcje BLIK poprzez kontakt z konsultantem mLinii".

Jeżeli otrzymałeś powiadomienie bank prosi o:

włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub

sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywałeś tych czynności osobiście - natychmiast skontaktuj się z bankiem.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)