Trwa ładowanie...
gpw
10-09-2012 09:00

Od TVN uciekają inwestorzy

Mniejsza oglądalność stacji TVN przekłada się na wyprzedaż akcji medialnego koncernu - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Czy uratuje ich "MasterChef"?

Od TVN uciekają inwestorzyŹródło: mat. prasowe TVN
dpcurz9
dpcurz9

Mniejsza oglądalność stacji TVN przekłada się na wyprzedaż akcji medialnego koncernu - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Czy telewizję uratuje program "MasterChef"?

W piątek kurs akcji TVN spadł do najniższego poziomu na dnie. Inwestorzy jeden papier jednego z największych telewizyjnych nadawców w Polsce wycenili zaledwie na 6 zł - o niemal 15 proc. mniej niż tydzień wcześniej.

To oznacza, że kapitalizacja całej spółki wyniosła 2,06 mld zł. Jak podkreśla "DGP", w szczycie hossy giełdowej, która zbiegła się ze szczytem wartości TVN, koncern medialny wart był aż 4,6 razy więcej. Coraz słabsze wyniki mogą sprawić, że spółka wypadnie z indeksu WIG20.

W poniedziałek rano jedna akcja była warta już tylko 5,92, co oznaczało spadek o 1,30 proc. Inwestorzy postanowili skorzystać z takiej okazji, tuż przed 10. kurs TVN skoczył do 3,33 proc., a chwilę potem do 4,5%! Zobacz notowania TVN na GPW »

dpcurz9

Spadek kursu giełdowego eksperci łączą z gwałtownym spadkiem oglądalności w sierpniu. W najważniejszej tzw. komercyjnej grupie (widzowie między 16. a 49. rokiem życia) udział w oglądalności TVN spadł z 13,4 proc. do 11,9 proc. W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców spadek był jeszcze bardziej drastyczny - z 16,3 proc. do 13,5 proc. To oficjalne dane Nielsen Audience.

We wrześniu ruszyła nowa ramówka TVN. I to ich superprodukcje miały właśnie najlepszą widownię w pierwszy weekend miesiąca. Piąta edycja "Mam Talent" przyciągnęła przed telewizory 3,33 mln osób, natomiast premierowy MasterChef 3,15 mln widzów.

To właśnie nowy kulinarny talent-show miał najlepszy wynik w grupie komercyjnej. Obejrzało go aż 1 mln 621 tys. osób w wieku 16-49 lat. Dało to w niedzielny wieczór blisko 28 proc. udział wśród osób, które miały włączony telewizor. Dzień wcześniej "Mam talent" obejrzało 10 tys. osób w grupie komercyjnej mniej. Jednocześnie było to 31,28 proc. udziału.

Dzięki temu w grupie docelowej w cały pierwszy weekend września TVN był liderem. Udział sięgnął 15,6 proc. Drugi był Polsat 12,02 proc., a trzecie miejsce zajęły ex aequo TVP 1 i TVP 2 z udziałem na poziomie 10,55 proc. Czy nowa ramówka uratuje TVN przed kolejnymi spadkami - oglądalności i na giełdzie przekonamy się za kilka tygodni.

Wirtualna Polska/"Dziennik Gazeta Prawna"

dpcurz9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpcurz9