Otwarto obwodnicę Opalenicy
Licząca ponad 5,6 km obwodnica Opalenicy (Wielkopolskie) została w środę otwarta dla kierowców. Budowa drogi kosztowała 43,7 mln zł. Dzięki obwodnicy ruch samochodów ciężarowych oraz dojazd do autostrady A2 został wyprowadzony z centrum miasta.
Obwodnica jest częścią drogi wojewódzkiej nr 307, która biegnie do Poznania i łączy się z autostradą A2 oraz fragmentem trasy S11. Szosą na dobę przejeżdża średnio ok. 8 tys. pojazdów.
W rozmowie z PAP marszałek wielkopolski Marek Woźniak wskazał, że jest to strategiczna droga dla województwa. - Trzeba wziąć pod uwagę, że nie wszyscy chcą jeździć płatną autostradą. Bez obwodnicy centrum Opalenicy było mocno zatłoczone, a duże ciężarówki miały problem z minięciem się w mieście - dodał Woźniak.
Nowo wybudowana droga położona jest na południe od Opalenicy i przebiega poza terenami zabudowanymi. Częścią inwestycji była budowa wiaduktu kolejowego nad trasą E20, która łączy Berlin z Warszawą.
Jak powiedział w rozmowie z PAP wicestarosta nowotomyski Tomasz Szulc, inwestycja była bardzo potrzebna. - Od ponad 40 lat mieszkam w Opalenicy. Miasto bez obwodnicy było zablokowane. Na skrzyżowaniach z drogą 307 stało się w korkach, a ze względu na nadmierny ruch dochodziło do śmiertelnych wypadków - dodał Szulc.
Obwodnica prowadzi w Opalenicy od skrzyżowania ulic Porażyńskiej i Nowotomyskiej do skrzyżowania ulic Bukowej i Poznańskiej.
Budowa drogi kosztowała 43,7 mln zł, z czego 37,1 mln zł to środki unijne. Pozostałą część pieniędzy wyłożył samorząd województwa.
W poprzednich latach w ciągu trasy 307 powstała obwodnica Buku i przebudowano wjazd do Poznania.