Pacjent widmo zmorą branży medycznej
Firmy medyczne liczą milionowe straty, spowodowane przez klientów, którzy nie przyszli na umówione wizyty - czytamy w "Pulsie Biznesu".
06.06.2013 | aktual.: 06.06.2013 07:13
Gazeta podaje liczne przykłady takich strat. Jak np. szacuje Medicover, rocznie mogłoby się odbyć 120 - 140 tys. wizyt, gdyby pacjenci na nie przyszli. Licząc koszt jednej wizyty 100 zł, firma traci przeszło 12-14 mln zł. Również w Lux Medzie w ubiegłym roku takie nieodwołane wizyty stanowiły ok. 6,5 proc. wszystkich.
Z podobnymi problemami borykają się szpitale publiczne. Np. w ub. roku do warszawskiego szpitala bielańskiego nie przyszło 10 tys. wcześniej umówionych pacjentów.
Ogółem pacjenci nie stawiają się na 6-7 proc. umówionych wizyt. Szacunkowo powoduje to ok. 30 mln zł strat prywatnych placówek medycznych.