Papier jeszcze nie odchodzi do lamusa
Papiernicy nie poddają się w walce o wyniki i nowych klientów. Ale z każdym rokiem będzie coraz trudniej - donosi "Puls Biznesu"
21.05.2012 | aktual.: 21.05.2012 06:12
Choć świat coraz szybciej zmierza w stronę elektroniki, wciąż udaje się zarabiać na papierniczym biznesie. Producenci zdają sobie jednak sprawę, że lata świetności dawno są za nimi.
- W tym roku uda się powtórzyć sprzedaż, ale tendencja jest spadająca. Wszyscy mamy nadzieję, że jeszcze parę lat podziałamy, ale nie łudzimy się, że tak będzie za 50 lat - mówi Robert Ćwierzyński, dyrektor Holmen Paper Poland.
Inni producenci także liczą w tym roku na zarobek. - Dla naszej firmy konsumpcja papieru jest stała, a rynek ma potencjał, dlatego na świecie inwestujemy w niego miliardy dolarów - mówi Marek Krzykowski, prezes International Paper Kwidzyn z grupy IP.
Marek Krzykowski przyznaje, że branża coraz bardziej zmierza w stronę niegraficznych zastosowań papieru, np. do produkcji opakowań. - To światowy trend i my także idziemy w tym kierunku - zapewnia.