Piechociński: musimy potroić liczbę eksporterów

Musimy potroić liczbę eksporterów, żeby zabezpieczyć dla nas jeszcze więcej pracy, przyciągać nowoczesny przemysł i rozwijać e-gospodarkę - ocenił w środę wicepremier minister gospodarki Janusz Piechociński podczas uroczystości wręczenia nagród Ambasador Polskiej Gospodarki.

23.09.2015 16:45

"Z wielką dynamiką wchodzimy na nowe rynki, ale robimy to z pokorą. Trzeba co najmniej potroić liczbę eksporterów, którzy mają odwagę wyjść na rynek europejski, a za chwilę na światowy po to, aby zabezpieczyć nam jeszcze więcej pracy i chleba, przyciągać i koncentrować w Polsce nowoczesne przemysły, aby obok tradycyjnych dziedzin wyrastała e-gospodarka, która przeniesie nas w nowy wiek globalnej rywalizacji gospodarczej" - podkreślił wicepremier.

Minister mówił również o polskich sukcesach gospodarczych ostatnich 25 lat, do których według niego w znacznej mierze przyczynili się eksporterzy.

"My Polacy mamy powody do satysfakcji za ostatnie 25 lat. Kilkanaście lat temu, na początku procesu gonienia czołówki europejskiej udział eksportu w polskim PKB wynosił 19 proc. W zeszłym roku było to już 42 proc., a w roku 2020 jeśli niczego nie popsujemy i będziemy mnożyć liczbę dobrych ambasadorów, będzie to ponad 60 proc. PKB" - zaznaczył Piechociński.

Nagrody Ambasador Polskiej Gospodarki wręczali wspólnie minister Piechociński i prezes organizującego konkurs Business Centre Club - Marek Goliszewski. Odebrali je przedstawiciele 64 firm, wyróżnionych za promocję polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej w kategoriach: eksporter, kreator rozwiązań XXI wieku, marka europejska i partner firm zagranicznych. Nagrody zostały rozdane już po raz siódmy.

Jak powiedział Wojciech Warski z BCC, konkurs Ambasador Polskiej Gospodarki jest ogólnopolskim niekomercyjnym przedsięwzięciem, którego zadaniem jest "wyróżnianie oraz promocja przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych, promowanie wysokich standardów ekonomiczno-finansowych i dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych".

Jak dodał, innymi celami konkursu są zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z instytucjami odpowiedzialnymi za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych, polegającej m.in. na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)