Trwa ładowanie...

Pilot chrapie, prezydent czeka

Tymczasowa koncepcja czarteru embraerów bankrutuje, twierdzi "Nasz Dziennik", według którego przetarg na wojskowe samoloty dla VIP-ów to tylko kwestia czasu.

Pilot chrapie, prezydent czekaFot: PAP/Adam Warżawa
d45qrtm
d45qrtm

Obecne rozwiązanie nie najlepiej oceniają sami użytkownicy rządowej floty. I jest drogie. Koszty rocznego czarterowania dwóch Embraerów 175 to blisko 25 mln złotych. To niewiele mniej niż środki, którymi dysponował budżet rozformowanego specpułku, który miał na stanie samoloty Tu-154M, Jaki-40, bryzy i śmigłowce Sokół oraz Mi-8.

Problemem jest też mała elastyczność załóg embraerów, co dyktuje korzystającym z czarteru dyscyplinę czasową. Bywały przypadki, że delegacja musiała czekać na cywilną załogę, która zgodnie z procedurami wypoczywała w warunkach hotelowych. Bolesne skutki tego odczuł prezydent Bronisław Komorowski podczas podróży do Chin w 2011 r. Dwa postoje (w Jekaterynburgu a następnie w Irkucku) tłumaczono koniecznością wypoczęcia załogi samolotu.

Ile maszyn mogłoby trafić do armii? Z praktycznego punktu widzenia potrzebne byłyby dwa duże i cztery mniejsze samoloty, twierdzi "ND". Gdyby poważnie myśleć o ich dostawie, decyzje powinny być podjęte jeszcze w tym roku.

d45qrtm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d45qrtm