PiS bije reklamą rywali
W sierpniu PiS wyprzedził przeciwników politycznych o dwie głowy, we wrześniu znów nie dał się prześcignąć.
02.10.2007 09:03
Prawie dwie i pół godziny reklam telewizyjnych wykupił we wrześniu PiS, by przekonać Polaków do oferty na następne cztery lata. Według danych AGB Nielsen Media Research, partia Jarosława Kaczyńskiego, która już w sierpniu „odsadziła” rywali, wydała we wrześniu na reklamę lekką ręką ponad 4 mln zł. Najwięcej dała zarobić stacjom prywatnym Piotra Waltera i Zygmunta Solorza, w każdej z nich zostawiając ponad 1,1 mln zł. Na publiczną TVP1 partia obecnego premiera i prezydenta przeznaczyła mniej niż czwartą część całego budżetu reklamowego na telewizję.
Reklamówki z Jarosławem Kaczyńskim pojawiły się we wrześniu na wizji mniej więcej tyle samo razy, co spoty zachęcające Polaków do sięgnięcia po jogurty Zott i przyprawy Kamis, i niemal cztery razy częściej niż np. spoty Nałęczowianki. W tym samym okresie Platforma Obywatelska pojawiła się na wizji z kampanią wyborczą zaledwie na 57 minut i nie wydała na nią nawet 2 mln zł. PO podzieli- ła budżet niemal po równo między telewizję państwową i stacje komercyjne. Największa część pieniędzy — prawie 754 tys. zł — partia Donalda Tuska przeznaczyła, by podbić serca widzów TVP1.
Cały tekst dostępny na stronie www.pb.pl
Małgorzata Mierżyńska