PKP Cargo łączy 3 spółki remontowe

PKP Cargo planuje konsolidację trzech spółek zależnych odpowiedzialnych za naprawę taboru - PKP Cargowag, PKP Cargolok i PKP Cargo Tabor Karsznice w jeden podmiot pod nazwą PKP Cargo Tabor, podała spółka.

PKP Cargo łączy 3 spółki remontowe
Źródło zdjęć: © PKP/materiały prasowe

12.06.2014 | aktual.: 12.06.2014 09:42

PKP Cargo planuje konsolidację trzech spółek zależnych odpowiedzialnych za naprawę taboru - PKP Cargowag, PKP Cargolok i PKP Cargo Tabor Karsznice w jeden podmiot pod nazwą PKP Cargo Tabor, podała spółka. Nowa firma z prawie 3000 pracowników będzie jedną największych spółek taborowych w Europie, a konsolidacja umożliwi lepsze wykorzystanie potencjału spółek i doświadczonej kadry, co pozwoli w przyszłości na pozyskiwanie zleceń z rynku, a tym samym dywersyfikację źródeł przychodów.

"W wyniku ich konsolidacji, polegającej na przejęciu przez PKP Cargowag spółki PKP Cargo Tabor Karsznice oraz nabyciu przez PKP Cargowag przedsiębiorstwa PKP Cargolok, w jednej firmie o zmienionej nazwie PKP Cargo Tabor skupiony zostanie szeroki zakres kompetencji naprawczych taboru kolejowego. Wprowadzenie nowoczesnych metod zarządzania i zwiększenie efektywności pozwoli nowej spółce w przyszłości poszukać możliwości zwiększania przychodów poprzez pozyskanie zleceń z rynku zewnętrznego" - czytamy w komunikacie.

"Połączenie spółek taborowych to realizacja zasady 'duży może więcej'. Chcemy, by nowy podmiot w relatywnie szybkim czasie wszedł na zewnętrzny rynek usług taborowych, poza Grupę PKP Cargo, uzyskując dodatkowe przychody oraz optymalnie wykorzystując posiadane zasoby ludzkie i produkcyjne. Jego siłą będzie wysoka specjalizacja i doświadczone kadry, a także nowoczesne metody zarządzania produkcją i kosztami, takie jak Activity-Based Costing i Lean Management. Obie pozwalają na rozpoznanie i zniwelowanie słabych elementów w procesie naprawy taboru. Dzięki temu PKP Cargo Tabor stanie się w niedalekiej przyszłości silnym graczem, nie tylko na polskim rynku" - powiedział członek zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo Wojciech Derda, cytowany w komunikacie.

PKP Cargo podkreśla, że jest jednym z niewielu przewoźników kolejowych posiadających własne zakłady napraw taboru. Oznacza to m.in. dostępność taboru i możliwość reagowania na zmiany na rynku przewozów.

- Obecnie spółki niemal w stu procentach obsługują zlecenia napraw taboru PKP Cargo. (…) Przystosowujemy spółkę do działania w realiach rynkowych, czyli konkurowania o zlecenia klientów spoza Grupy. Mam na myśli przede wszystkim naprawy i obsługę taboru kolejowego, ale nie boimy się także wejścia w inne segmenty działalności. Chcemy być elastyczni i w okresach mniejszego zapotrzebowania na naprawę taboru oferować np. usługi spawalnicze dla innych branż lub prace inżynieryjne na taborze. Szeroki zakres kompetencji to szansa na poszerzenie bazy klientów i zwiększenie przychodów - powiedział prezes PKP Cargowag Artur Jeziorowski.

PKP Cargowag specjalizuje się w naprawach okresowych, bieżących i awaryjnych wszystkich typów wagonów towarowych, oprócz napraw okresowych zbiorników wagonów cystern. PKP Cargolok kompleksowo serwisuje i remontuje lokomotywy elektryczne i spalinowe. Spółka PKP Cargo Tabor Karsznice dysponuje dużym potencjałem serwisowym, świadcząc usługi w zakresie m.in. napraw maszyn elektrycznych, zestawów kołowych, napraw rewizyjnych lokomotyw elektrycznych.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60% udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Źródło artykułu:ISBnews
pkp cargotransportprzewóz towarów
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)