PKP Cargo wyremontuje 130 lokomotyw
PKP Cargo wyremontuje 130 spalinowych lokomotyw. Koszt inwestycji to 408 mln zł netto. We wtorek w Warszawie przewoźnik podpisał umowy w tej sprawie z bydgoską Pesą i nowosądeckim Newagiem.
12.04.2011 | aktual.: 12.04.2011 15:57
Lokomotywy mają być wyremontowane w ciągu dwóch lat. Newag zmodernizuje 100 lokomotyw za 313,9 mln zł, a Pesa 30 lokomotyw za 94,1 mln zł.
Kontrakt z Newagiem dotyczy modernizacji 100 jednosilnikowych lokomotyw spalinowych serii SM42. Przewoźnik będzie płacić za każdą lokomotywę w ratach, w okresie 5 lat od przekazania jej do eksploatacji. To kontynuacja modernizacji rozpoczętej w roku 2010. Po zakończeniu realizacji obu kontraktów, PKP Cargo będzie dysponować łącznie 121 takimi lokomotywami, zmodernizowanymi przez Newag. Przewoźnik wykorzystuje lokomotywy serii SM42 do prac manewrowych.
Umowa z Pesą Bydgoszcz na modernizacji 26 lokomotyw spalinowych serii ST44. Jest to kontynuacja wcześniejszych modernizacji lokomotyw tej serii - PKP Cargo korzysta z 25 lokomotyw ST44 zmodernizowanych przez Pesę w latach 2007-2009. Takie lokomotywy obsługują w PKP Cargo ciężki ruch towarowy na niezelektryfikowanych liniach. Pesa ma także zmodernizować 4 dwusilnikowe lokomotywy spalinowe serii SM42. W roku 2010 PESA Bydgoszcz wykonała dla PKP Cargo prototypową modernizację lokomotywy SM42 w wersji dwusilnikowej. W zależności od obciążenia, wykorzystywany jest w niej jeden lub oba silniki łącznie.