Polacy nie czytają gazet

"Fakt" wciąż jest najchętniej kupowanym dziennikiem ogólnopolskim, ale w porównaniu z rokiem ubiegłym jego sprzedaż spadła o ponad 46 tys. egzemplarzy. Zdecydowana większość tytułów również odnotowała spadki - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Polacy nie czytają gazet
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

06.12.2010 | aktual.: 10.12.2010 10:17

Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w październiku 2010 r. wyniosło 410 890 egz. na drugim miejscu wśród najczęściej kupowanych gazet codziennych znajduje się "Gazeta Wyborcza" ze średnią sprzedażą 334 517 egz.

Obraz
© (Źródło: ZKDP)

Jednym tytułem, który odnotował wzrost, jest "Super Express" (sprzedaż w październiku 2010: 194 152 egz.). Polska bulwarówka zyskała jednak w porównaniu z 2009 rokiem jedynie nieco ponad 5600 egzemplarzy.

Dane te nie napawają optymizmem. W porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż gazet codziennych spadła o 6,8 mln egzemplarzy. Najwięcej stracił "Fakt" (46 tys.), na drugim miejscu wśród spadkowiczów znajduje się dziennik "Polska", a na trzecim "Gazeta Wyborcza".

Jeszcze gorzej to wygląda, gdy porównamy dane z tego roku i sprzed dwóch lat. Sprzedaż ogółem spadła aż o 15 mln egzemplarzy. W tym czasie najwięcej straciła "Gazeta Wyborcza" (87 tys. egz.).

sprzedażgazetadziennik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)