Polacy nie czytają gazet
"Fakt" wciąż jest najchętniej kupowanym dziennikiem ogólnopolskim, ale w porównaniu z rokiem ubiegłym jego sprzedaż spadła o ponad 46 tys. egzemplarzy. Zdecydowana większość tytułów również odnotowała spadki - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
06.12.2010 | aktual.: 10.12.2010 10:17
Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w październiku 2010 r. wyniosło 410 890 egz. na drugim miejscu wśród najczęściej kupowanych gazet codziennych znajduje się "Gazeta Wyborcza" ze średnią sprzedażą 334 517 egz.
Jednym tytułem, który odnotował wzrost, jest "Super Express" (sprzedaż w październiku 2010: 194 152 egz.). Polska bulwarówka zyskała jednak w porównaniu z 2009 rokiem jedynie nieco ponad 5600 egzemplarzy.
Dane te nie napawają optymizmem. W porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż gazet codziennych spadła o 6,8 mln egzemplarzy. Najwięcej stracił "Fakt" (46 tys.), na drugim miejscu wśród spadkowiczów znajduje się dziennik "Polska", a na trzecim "Gazeta Wyborcza".
Jeszcze gorzej to wygląda, gdy porównamy dane z tego roku i sprzed dwóch lat. Sprzedaż ogółem spadła aż o 15 mln egzemplarzy. W tym czasie najwięcej straciła "Gazeta Wyborcza" (87 tys. egz.).