Polacy oszaleli na punkcie Krupnika
To prawdziwy sukces na rynku alkoholowym. W zaledwie 14 miesięcy produkowany przez grupę Belvedere Krupnik zgarnął 11,5 proc. polskiego rynku wódki.
29.06.2011 | aktual.: 29.06.2011 11:15
Jak informuje dzisiejsza "Rzeczpospolita", lepiej od Krupnika sprzedaje się tylko Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka produkowana przez Stock Polska. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że lider rynku ma 17,3-procentowy udziału w rynku. Utrzymuje się tym samym na niemal niezmienionym poziomie w ostatnich miesiącach.
Większe spożycie odnotował za to Krupnik. Tylko w maju jego sprzedaż wzrosła o 4,5 proc., co oznacza, że udział tej wódki w całym rynku wzrósł o 2 pkt proc. Dyrektor generalny Belvedere Krzysztof Tryliński deklaruje, że firma będzie walczyła o utrzymanie drugiej pozycji.
Dzięki popularności wprowadzonego ponad rok temu do sprzedaży alkoholu Grupa Belvedere ma dziś ok. 21-procentowy udział w rynku. To oznacza wzrost o niemal 5 proc. wobec maja w roku 2010.
Lider rynku alkoholowego Stock ma dziś niecałe 34 proc. udziału w rynku. Jeszcze rok temu było to ponad 35 proc. Kolejnym konkurentem na tym polu jest dla Stocka również CEDS, który sprzedaje żubrówkę białą. W maju jej sprzedaż sięgnęła niemal 25 proc.
Jeśli chodzi o producenta Krupnika, to coraz lepiej radzi sobie on również poza granicami Polski. Jednak jego flagowym produktem, przede wszystkim w Stanach zjednoczonych, jest wódka Sobieski, którą intensywnie reklamowano z udziałem Bruce'a Willisa. W każdy miesiącu jej sprzedaż za oceanem rośnie o 30 proc.