Trwa ładowanie...

Polacy stawiają na okazje

Polacy choćby z powodu znacznie niższych dochodów niż na zachodzie są większymi zwolennikami polowania na cenowe okazje

Polacy stawiają na okazjeŹródło: Thinkstock
d7j3fg8
d7j3fg8

Polacy choćby z powodu znacznie niższych dochodów niż na zachodzie są większymi zwolennikami polowania na cenowe okazje. Wśród Europejczyków najczęściej korzystamy z internetowych porównywarek cen - informuje "Rzeczpospolita".

Tak wynika z badania firmy Tradedoubler w ośmiu państwach, odpowiadających za 89 proc. e-handlu w Europie.

Podczas robienia e-zakupów porównywarek cen używa aż 85 proc. ankietowanych Polaków, podczas gdy w Szwecji 68 proc., a w Wielkiej Brytanii najmniej - 66 proc. Próg 80 proc. przekraczają jeszcze Włosi, którzy zmagają się z kryzysem gospodarczym i też zmieniają zwyczaje zakupowe.

d7j3fg8

Wynika to z mniejszej elastyczności cenowej Polaków w porównaniu zamożniejszymi krajami Europy, przy decyzji o zakupie kluczowe znaczenie ma ciągle cena - ocenia Łukasz Szymula, dyrektor na Europę Wschodnią w Tradedoubler.

Jak dodaje, pewnie działa też efekt nowości - rozwijające się polskie porównywarki cenowe walczą o internautów, inwestując w działania promujące.

Według organizacji Ecommerce Europe w 2012 r. sprzedaż internetowa w Europie wzrosła średnio o 22 proc. Ale najlepsze wyniki odnotowały Polska i Czechy - wzrost o ponad 30 proc.

MA

d7j3fg8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d7j3fg8