Polisą w armatora

Polscy armatorzy obawiają się, że zobowiązanie ich do wykupywania kolejnych obowiązkowych ubezpieczeń w transporcie morskim zmniejszy ich konkurencyjność. Ciężary te chce na nich nałożyć rząd - donosi "Nasz Dziennik".

Polisą w armatora
Maersk

12.07.2012 | aktual.: 12.07.2012 06:35

Obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dla statków pod polską banderą oraz statków obcych, które wchodzą do naszych portów, zakłada projekt nowelizacji Kodeksu morskiego i ustawy o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej, przedłożony przez ministra transportu Sławomira Nowaka.

Projekt ustawy jest po pierwszym czytaniu w Sejmie i teraz pracować nad nim mają posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury, a konkretnie zajmuje się nim podkomisja, którą powołano specjalnie do rozpatrzenia projektu. Na jej czele stanął poseł Stanisław Lamczyk (PO).

Według resortu transportu, nowelizacja wynika z konieczności dostosowania polskiego prawa do unijnych dyrektyw oraz wprowadzenia przepisów zawartych w przyjętych przez Polskę zobowiązaniach międzynarodowych.

- Każda nowa danina, każde nowe obciążenie polskich armatorów powoduje, że ich możliwości rywalizacji chociażby w akwenie Morza Bałtyckiego maleją - komentuje Janusz Piechociński z PSL, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.

Źródło artykułu:PAP
ocpolisaubezpieczenia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)