Pollena wraca na rynek
Po kilkunastu latach przerwy na rynku ponownie pojawi się znana jeszcze z czasów PRL marka Pollena. Pod tą nazwą sprzedawane teraz będą kosmetyki.
Po kilkunastu latach przerwy na rynku ponownie pojawi się marka Pollena. Pod tą nazwą sprzedawane teraz będą kosmetyki.
Wielki powrót marki Pollena przygotował dystrybutor farmaceutyków Polfa - informuje "Puls Biznesu". Aktualnie firma jest właścicielem marki. Jej prezes liczy, że rozpoznawalność marki pozwoli Pollenie z sukcesem powrócić na rynek.
Producent zapowiedział, że jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią kosmetyki do stylizacji i pielęgnacji włosów. Na początku w aptekach znajdziemy produkty lecznicze Polleny. Chwilę później pojawią się w sieciach handlowych i drogeriach.
Kosmetyki mają pozycjonować się w średniej półce cenowej. Docelowym producentem kosmetyków pod marką Polfa i Pollena będzie spóła V. Laboratories, która już od dawna sprzedaje swoje produkty. Teraz zmienią one nazwę. Obie spółki liczą, że rozpoznawalność marki wpłynie na sukces sprzedażowy - informuje "Puls Biznesu".
Konkurencja dość sceptycznie podchodzi do pomysłu reaktywacji marki. Ich zdaniem minęło zbyt dużo czasu, żeby nazwa miała jakieś znaczenie. Przypomnijmy, że marka Pollena zniknęła z rynku kilkanaście lat temu.
Kliknij, by obejrzeć reklamę
Takie opinie nie zrażają jednak prezesa Polfy Grzegorza Dworaka, który już zapowiada ekspansję na węgierskie, kazachskie i rosyjskie rynki. Kosmetyki Polfy mają trafić również na Zachód i do Ameryki Północnej. W skład całej oferty produktowej polskiego producenta na eksport wejdą m. in. produkty do pielęgnacji, produkty weterynaryjne i osprzęt medyczny.
Planowane na koniec roku dochody Polfy mają wynieść 95 mln zł przychodów i 700 tys. zł zysku netto. Wraz z wprowadzeniem nowych produktów firma liczy, że w przyszłym roku przychody sięgną 106 mln zł, natomiast zysk netto nawet 1,6 mln zł.