Polska to mocna marka
Chociaż nasz kraj nie jest w G20, weszliśmy do czołowej dwudziestki globalnych marek narodowych - wynika z zestawienia "Top 100 marek narodowych" londyńskiej firmy doradczej Brand Finance, które zamieszcza "Puls Biznesu".
31.08.2012 | aktual.: 31.08.2012 06:21
Wg tego zestawienia najbardziej "markowymi" i najlepiej kojarzącymi się pod względem finansów, produkcji i turystyki narodami są Amerykanie, Chińczycy i Niemcy. Polska znalazła się na 20. miejscu, ale nasz kraj odnotował największy na świecie, bo 75 proc. wzrost wartości marki.
Analizowano kryteria ekonomiczne, demograficzne i polityczne. Polska marka narodowa w globalnym zestawieniu wypadła bardzo dobrze - została wyceniona na 472 mld dolarów amerykańskich (w ubiegłym roku 271 mld dolarów). Pozwoliło nam to wyprzedzić w ciągu roku Austrię, Tajwan, Belgię i Arabię Saudyjską.