Polska to wciąż słaba marka
Nasz kraj w rankingu najcenniejszych państw-marek zajmuje dopiero 79. miejsce, informuje "Rzeczpospolita".
12.11.2011 | aktual.: 12.11.2011 11:20
Z dorocznego raportu Country Brand Index wynika, że ponownie najcenniejszą marką-krajem na świecie jest Kanada. Miejsca na podium zajmują jeszcze Szwajcaria oraz Nowa Zelandia. Zwraca uwagę spadająca reprezentacja państw europejskich w zestawieniu - w czołowej dziesiątce jest ich pięć. Najbardziej zaskakujący jest spadek notowań Wielkiej Brytanii - o cztery pozycje, na 13. miejsce.
Analizowano 113 państw pod względem sześciu kryteriów, m.in. poziomu życia, klimatu biznesowego czy turystyki. Polska wypada słabo. W rankingu zajmuje dopiero 79. miejsce, jedynie o trzy oczka wyżej niż w ubiegłorocznej edycji. Nawet w oddzielnym zestawieniu dla państw europejskich jest dopiero na 29. miejscu. Niżej sklasyfikowano jedynie Rosję, Serbię, Ukrainę oraz Rumunię.
Autorzy raportu twierdzą, że Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie powinno być dla obydwu państw szansą podniesienia ich notowań, przynajmniej na płaszczyźnie turystycznej oraz kulturalnej.