Polskie ofiary Facebooka

Globalni potentaci duszą rodzime portale. W walce z nimi poległo kultowe kiedyś Grono.net, a pozycję tracą Nk.pl i Blip.pl - alarmuje "Rzeczpospolita".

Polskie ofiary Facebooka
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

07.07.2012 | aktual.: 07.07.2012 08:36

Google, Facebook i YouTube podbiły polski rynek. Rodzime portale nie wytrzymują konkurencji i znikają. Nie stać ich na tak duże inwestycje i przegrywają z przemożną w Internecie modą na globalne marki.

Tydzień temu zakończyło działalność Grono.net - najstarszy w Polsce portal społecznościowy. Padło ofiarą ofensywy Facebooka, który krok po kroku odbiera też użytkowników rodzimemu potentatowi Nk.pl.

Złudzeń nie ma Eryk Mistewicz, konsultant ds. marketingu i nowych mediów. Jego zdaniem narodowe serwisy społecznościowe nie mają racji bytu. Ich wielkie wycinanie, nie tylko zresztą w Polsce, trwa już od ponad roku. Śmierć kolejnych jest tylko kwestią czasu.

- Nie jest tak, że pojawiający się lub rosnący globalny gracz zawsze niszczy konkurencję. Jest to raczej kwestia tego, na ile istniejące podmioty potrafią się odnaleźć w nowej sytuacji - mówi Jacek Dzięcielak, prezes domu mediowego MPG.

Źródło artykułu:PAP
portal społecznościowyportal internetowyinternet
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)