Poważna awaria Allegro

Klienci Allegro, największej platformy aukcyjnej w Polsce, mieli od rana poważne problemy z płatnościami. Awarii uległ system płatności PayU, który należy do grupy Allegro. Co zrobić jeśli pieniądze gdzieś utknęły?

Poważna awaria Allegro
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

30.08.2013 | aktual.: 30.08.2013 13:37

Klienci Allegro, największej platformy aukcyjnej w Polsce, mieli od rana poważne problemy z płatnościami. Awarii uległ system płatności PayU, który należy do grupy Allegro. Co zrobić, jeśli pieniądze gdzieś utknęły?

Użytkownicy portalu zaczęli zgłaszać problemy na profilu w serwisie Facebook, negatywne komentarze sfrustrowanych domagających się wyjaśnień pojawiały się już od wczorajszej nocy. Chociaż na oficjalnym profilu Allegro brak jest informacji, to jak się dowiedzieliśmy, problem został już usunięty.

- W tym przypadku przyczyną awarii było oprogramowanie. Z informacji, którymi dysponuję, wynika, że wszystko już powinno działać. Elementem, który najpóźniej został naprawiony, były transakcje kartowe - ok. godziny 12:30. To była usterka czysto software’owa, przy czym na tyle skomplikowana, że wymagała rozległych prac informatycznych, żeby ustabilizować system - powiedział nam rzecznik prasowy grupy Allegro, Paweł Klimiuk.
Rzecznik podkreśla, że jeśli użytkownik otrzymał w trakcie "procesowania transakcji" informację o błędzie - niemożliwości przeprocesowania transakcji, to ma jasność, że do niej nie doszło.

- Natomiast jeżeli użytkownik nie zaobserwował żadnych symptomów, czy nie dostał komunikatów systemowych, które informowałby go, że jest błąd, a ma jednak wątpliwości - powinien skontaktować się z biurem klienta PayU. Konsultanci na bieżąco są w stanie sprawdzić status płatności, co się z nimi stało, czy one doszły do skutku, czy też nie - zapewnia Klimiuk.

Jeżeli transakcja utknęła na jakimś etapie, to oczywiście te środki nigdzie nie zginą, bo zostanie ona wykonana po wznowieniu systemu, do którego doszło.

błądawariaallegro
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)