Poważna awaria Allegro
Klienci Allegro, największej platformy aukcyjnej w Polsce, mieli od rana poważne problemy z płatnościami. Awarii uległ system płatności PayU, który należy do grupy Allegro. Co zrobić jeśli pieniądze gdzieś utknęły?
Klienci Allegro, największej platformy aukcyjnej w Polsce, mieli od rana poważne problemy z płatnościami. Awarii uległ system płatności PayU, który należy do grupy Allegro. Co zrobić, jeśli pieniądze gdzieś utknęły?
Użytkownicy portalu zaczęli zgłaszać problemy na profilu w serwisie Facebook, negatywne komentarze sfrustrowanych domagających się wyjaśnień pojawiały się już od wczorajszej nocy. Chociaż na oficjalnym profilu Allegro brak jest informacji, to jak się dowiedzieliśmy, problem został już usunięty.
- W tym przypadku przyczyną awarii było oprogramowanie. Z informacji, którymi dysponuję, wynika, że wszystko już powinno działać. Elementem, który najpóźniej został naprawiony, były transakcje kartowe - ok. godziny 12:30. To była usterka czysto software’owa, przy czym na tyle skomplikowana, że wymagała rozległych prac informatycznych, żeby ustabilizować system - powiedział nam rzecznik prasowy grupy Allegro, Paweł Klimiuk.
Rzecznik podkreśla, że jeśli użytkownik otrzymał w trakcie "procesowania transakcji" informację o błędzie - niemożliwości przeprocesowania transakcji, to ma jasność, że do niej nie doszło.
- Natomiast jeżeli użytkownik nie zaobserwował żadnych symptomów, czy nie dostał komunikatów systemowych, które informowałby go, że jest błąd, a ma jednak wątpliwości - powinien skontaktować się z biurem klienta PayU. Konsultanci na bieżąco są w stanie sprawdzić status płatności, co się z nimi stało, czy one doszły do skutku, czy też nie - zapewnia Klimiuk.
Jeżeli transakcja utknęła na jakimś etapie, to oczywiście te środki nigdzie nie zginą, bo zostanie ona wykonana po wznowieniu systemu, do którego doszło.