Praca dla marketingowców

ReachLocal, amerykańska agencja marketingu, zamierza do końca tego roku otworzyć oddziały w największych miastach Polski

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Pierwsza placówka kalifornijskiej agencji powstała latem w Katowicach, gdzie zlokalizowano główną polską siedzibę firmy. Po uruchomieniu centrali w stolicy Górnego Śląska, nowe oddziały ReachLocal Poland Franchise - jak podano w piątek - powstaną w Warszawie (w październiku 2012 r.) oraz we Wrocławiu (ostatni kwartał 2012 r.).

Do końca roku firma zamierza dysponować w Polsce zespołem ok. 70 specjalistów reklamy internetowej. Wśród zatrudnionych znajdą się m.in. konsultanci marketingu on-line, tzw. team leaderzy oraz trenerzy. Docelowo firma planuje stworzenie biur we wszystkich największych polskich miastach.

Powstanie ReachLocal Poland Franchise i uruchomienie - za pośrednictwem partnera franczyzowego - oddziałów firmy w Polsce to część jej ekspansji na rynki Europy centralnej i wschodniej. Poza Polską agencja otworzyła już regionalne biura w Czechach i na Słowacji, a w następnych dwóch latach powstaną kolejne, obejmujące Węgry i Rosję.

Przedstawiciele ReachLocal wskazują, że choć polski sektor małych i średnich firm charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem, to przedsiębiorcy wciąż mają niewystarczającą wiedzę na temat korzyści płynących z reklamy internetowej. Ponadto boją się oni dużych wydatków przeznaczonych na pozyskiwanie klientów w sieci.

Na potwierdzenie tej oceny firma przytacza ubiegłoroczne dane Głównego Urzędu Statystycznego, według których jedynie 60 proc. małych i ponad 80 proc. średnich przedsiębiorstw w Polsce posiada własną stronę internetową.

Według ReachLocal jeszcze mniej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci. Tymczasem nowoczesne technologie reklamy w internecie, na które dotychczas mogły pozwolić sobie jedynie największe sklepy internetowe czy duże korporacje, są dostępne także dla małych i średnich firm.

Obecnie z technologii kalifornijskiej agencji korzysta ok. 20 tys. przedsiębiorców na świecie. ReachLocal zatrudnia ponad 1,7 tys. pracowników w 68 biurach na całym świecie. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills w Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Agencja jest notowana na parkiecie amerykańskiej giełdy NASDAQ.

(Nap)

Wybrane dla Ciebie

Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych