Praca dla marketingowców

ReachLocal, amerykańska agencja marketingu, zamierza do końca tego roku otworzyć oddziały w największych miastach Polski

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Pierwsza placówka kalifornijskiej agencji powstała latem w Katowicach, gdzie zlokalizowano główną polską siedzibę firmy. Po uruchomieniu centrali w stolicy Górnego Śląska, nowe oddziały ReachLocal Poland Franchise - jak podano w piątek - powstaną w Warszawie (w październiku 2012 r.) oraz we Wrocławiu (ostatni kwartał 2012 r.).

Do końca roku firma zamierza dysponować w Polsce zespołem ok. 70 specjalistów reklamy internetowej. Wśród zatrudnionych znajdą się m.in. konsultanci marketingu on-line, tzw. team leaderzy oraz trenerzy. Docelowo firma planuje stworzenie biur we wszystkich największych polskich miastach.

Powstanie ReachLocal Poland Franchise i uruchomienie - za pośrednictwem partnera franczyzowego - oddziałów firmy w Polsce to część jej ekspansji na rynki Europy centralnej i wschodniej. Poza Polską agencja otworzyła już regionalne biura w Czechach i na Słowacji, a w następnych dwóch latach powstaną kolejne, obejmujące Węgry i Rosję.

Przedstawiciele ReachLocal wskazują, że choć polski sektor małych i średnich firm charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem, to przedsiębiorcy wciąż mają niewystarczającą wiedzę na temat korzyści płynących z reklamy internetowej. Ponadto boją się oni dużych wydatków przeznaczonych na pozyskiwanie klientów w sieci.

Na potwierdzenie tej oceny firma przytacza ubiegłoroczne dane Głównego Urzędu Statystycznego, według których jedynie 60 proc. małych i ponad 80 proc. średnich przedsiębiorstw w Polsce posiada własną stronę internetową.

Według ReachLocal jeszcze mniej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci. Tymczasem nowoczesne technologie reklamy w internecie, na które dotychczas mogły pozwolić sobie jedynie największe sklepy internetowe czy duże korporacje, są dostępne także dla małych i średnich firm.

Obecnie z technologii kalifornijskiej agencji korzysta ok. 20 tys. przedsiębiorców na świecie. ReachLocal zatrudnia ponad 1,7 tys. pracowników w 68 biurach na całym świecie. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills w Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Agencja jest notowana na parkiecie amerykańskiej giełdy NASDAQ.

(Nap)

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"