Problemy klientów w ING BSK
Jeśli jesteś klientem banku ING BSK, wczorajszy poniedziałek mógł przyprawić cię o lekki ból głowy. W oddziałach banku nie można było wpłacać ani wypłacać pieniędzy. Nowy system internetowy również nie działał.
05.02.2008 | aktual.: 05.02.2008 08:06
Wszystko wskazuje na to, że problemy mogły mieć związek z uruchomieniem nowej wersji systemu ING BankOnLine. Miał być wdrażany w ostatni weekend. Klienci ING BSK zostali poinformowani, że mogą mieć od piątku do niedzieli problem z dostępem do serwisu internetowego banku. W rzeczywistości system wdrożony został już w sobotę, ale w poniedziałek jeszcze nie działał.
_ Pojawiła się awaria nowego systemu ING BankOnLine, jednak została szybko usunięta. Dostęp do konta przez internet był nieaktywny w godzinach od 10 do 11.30 _- mówi Piotr Utrata, rzecznik banku. _ Natomiast problem z brakiem możliwości wpłat i wypłat pieniędzy w oddziałach powstał w poniedziałek tuż po otwarciu placówek ING BSK, jednak sytuacja została także rano zażegnana _ - dodaje. Wiele wskazuje na to, że w banku ING mógł zadziałać system naczyń połączonych. Wdrażanie nowego oprogramowania zbiegło się z początkiem miesiąca, kiedy to zwiększa się ilość przelewów i płatności dokonywanych przez klientów banku. Spowodowało to przeciążenie wszystkich serwerów ING. Tyle że bank z takim doświadczeniem powinien to przewidzieć.
Tomasz Jurczak
POLSKA Dziennik Zachodni