Problemy McDonald's. Gigant chce zmieniać ceny
Na początku 2025 roku McDonald's odnotował największy spadek przychodów od czasów pandemii. Firma planuje wprowadzenie istotnych zmian, w tym korektę cen oraz nową kampanię wizerunkową.
W pierwszym kwartale 2025 roku przychody McDonald's w Stanach Zjednoczonych zmniejszyły się o 3,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku. Tak słabe wyniki nie były notowane od pięciu lat, jak zauważył niemiecki portal karlsruhe-insider.de.
Portal podkreśla, że coraz więcej osób musi dokładnie planować swoje wydatki, co zmusza ich do przemyślenia każdej decyzji zakupowej. W efekcie, konsumenci oszczędzają na rzeczach, które nie są niezbędne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?
Strategia McDonald's na przyszłość
McDonald's ma jednak plan na odwrócenie tej tendencji. Firma zamierza wprowadzić nowe klipy promocyjne oraz uczynić swoje placówki bardziej atrakcyjnymi miejscami pracy. Częścią nowej strategii jest także dostosowanie cen do nowych realiów.
Przypomnijmy, że w 2024 r. sieć zmagała się ze spadkami sprzedaży. W ocenie McDonald's spadek wynikał z mniejszej liczby gości odwiedzających restauracje sieci, co tylko częściowo zostało skompensowane wprowadzonymi podwyżkami cen w menu.
Pomimo trudności, sieć otworzyła niedawno swoją największą placówkę na lotnisku Son San Juan w Palma na Majorce. Restauracja zajmuje powierzchnię 1000 mkw. i oferuje 40 kiosków cyfrowych oraz osiem linii do realizacji zamówień, co ma usprawnić obsługę klientów. Dodatkowo, lokal oferuje obsługę kelnerską oraz kawiarnię McCafé. W nowym lokalu zatrudniono prawie 200 pracowników, co czyni go jednym z największych pracodawców w regionie.